SCORPION CHILD - Scorpion Child

Mohlo by se zdát, že Američané SCORPION CHILD těží z momentálního boomu kapel, které křísí slavné časy hardrocku a blues, protože i oni vzývají pojetí sedmdesátkové zemitosti a všech dobře známých vlastností rockové hudby, s jakými vešly ve známost všechny velké kapely počínaje LED ZEPPELIN, konče třeba u FREE, BAD COMPANY, NAZARETH a dalších jmen britské školy. Nenechte se mýlit, tahle kapela již funguje přes šest let, takže pokud vydává svou debutovou desku až letos, je to prácička zatraceně ujasněná a po všech stránkách dotažená. Jejich pojetí  bluesrocku si sice příliš netyká s originalitou, ale určitě jde o kapelu, která velmi potěší právě příznivce této historické epochy rocku. Vlastně jde po GRAVEYARD, RIVAL SONS, ORCHID a jiných o další výživnou porci, kterou není třeba pohrdat. SCORPION CHILD nechybí nic z vlastností, které jsou potřeba pro navození autenticity. Ono vlastně nejde o žádné zelenáče, ale o hudebníky, kteří na svém jediném počinu předkládají nemalou porci rockového kumštu. Možná SCORPION CHILD zatím nejsou tolik zaměření na chytlavější songy, hity a výrazné vypalovačky, tak jako je tomu třeba v případě Australanů WOLFMOTHER nebo další velmi úspěšné „retro“ bluesové kapely - Kaliforňanů z RIVAL SONS, ale jejich songy fungují znamenitě. Nevidím tedy žádný důvod tuhle partu nezařadit mezi formace, kterým budu do budoucna věnovat náležitou pozornost. Rozhodně jde o poctivý kus zemité, riffovité a groovy hudby, nad kterou navíc burácí řízný nazarethovský chraplák jejich vokalisty, vlastnícího opravdu podivuhodné jméno - Aryn Jonathan Black. Ten potvrzuje, že především silný zpěv je v tomto stylovém ranku nejvýraznějším nositelem plusových bodů.

Když jsem zde mluvil o menší originalitě, nemyslel jsem to nijak hanlivě, vždyť kdo by dnes (zvláště pak ve čtyřicet let starém hudebním pojetí) byl schopen přicházet s něčím, co ještě nebylo nikde slyšeno.  Důležité je, že je z hudby cítit to pravé zaujetí a srdce co tepe na všechny strany. Je sice pravda, že např. “Polygon Of Eyes“ připomene již několikrát zde zmíněné NAZARETH a ústřední kytarový riff z následující  skladby  „The Secret Spot“ je zas pro změnu podobný tomu ze skladby „Watchin´You“ od KISS. Ale ruku na srdce, je ještě dnes vůbec možné všechny podobné věci ohlídat a vyhnout se jim? Pokud SCORPION CHILD někoho napodobují, dělají to nevědomky, bez nějakých vědomých cílů, protože je poznat, že své vzory spíše oslavují, než aby si přihřívali polívčičku něčím zcela shodným, tudíž se zde určité styčné body s kapelami staré školy dají vysledovat. Rozhodně jde tedy o kapelu, která má co říct, a která hraje a představuje ucelenou a patřičně zapálenou porci hard rocku, jehož dávný lesk stále ještě oslovuje mnoho současných mladých posluchačů. Rozhodně se těším na věci příští.