RED LAMB - Red Lamb

Příznivci nejúspěšnější éry ANTHRAX buďte ve střehu!!! Jejich bývalý sólový kytarista Dan Spitz, který patřil deset let (1985-1995) do sestavy těchto známých newyorských moshers, se po mnoha letech znovu vrátil k hudbě a dnes postavil svůj vlastní band, který připravil debutové album. Dan se totiž v mezidobí věnoval podnikání v oblasti hodinářství a postupem doby se vypracoval v tomto oboru do pozice uznávaného machra. Již dávno si myslel, že svou hudební kariéru pověsil na hřebík, zvlášť když došlo na určité rodinné problémy, které mu znemožňovaly být v oblasti muzikantské více činný, nicméně po šestnácti letech abstinence začalo u něho volání rockových pódií nabývat na síle a on rázem, namlsán šest let starým koncertním comebackem nejúspěšnější sestavy ANTHRAX (u kterého tenkrát samozřejmě nescházel), až právě nyní muzikntskému vábení neodolal. Jeho kapela se nazývá RED LAMB a v roli jakéhosi dozoru nad její debutovou nahrávkou zde byl zainteresován samotný šéf MEGADETHDave Mustaine.

Tak tedy o co vlastně jde? Vzhledem k tomu, že zpěvák RED LAMB Don Chaffin v některých momentech celkem dost připomíná právě Davea Mustainea a samotný Dan Spitz hraje podobným stylem jakým se prezentovaly zámořské power/ thrash metalové kapely někdy v období první poloviny devadesátých let, je samozřejmě hudba RED LAMB hodně příbuzná někdejšímu období MEGADETH z devadesátých let. Spitzově kapele nechybí muzikantská kvalita, Dan je stále skvělým sólovým kytaristou, vykazujícím se bleskurychlými sóly a přesnými riffy, co mu však na novince jeho projektu schází je určitá skladatelská nápaditost a dejme tomu i aktuálnost celkového vyznění.

Ze samotných skladeb mne vlastně mimořádně zaujala jen polobalada „Warpaint“. Po stránce zajímavosti a skladatelského vkladu se samozřejmě RED LAMB nemůžou vyrovnat velikánům z ANTHRAX nebo MEGADETH. Jde však v jejich případě o profesionálně zpracovaný výživný power metal po vzoru dvacet let staré zámořské metalové produkce, který je postavený zejména na středních tempech, kvalitní metalové kytaře a frázovaném zpěvu, který je jakoby cezen skrz zuby, tak jako bylo vždy obvyklé právě u Davea Mustainea. Díky tomu RED LAMB poměrně dost připomínají MEGADETH, i když mám pocit, že v jejich případě je k nalezení přeci jen o trochu více té uvolněné zpěvnosti. Co tomuto debutu vážně chybí je větší originalita a přesvědčivější skladatelská práce, díky které bych mohl kapelu oddělit od řady podobných spolků. Uvidíme tedy co přijde dál, dnes zatím takto.