PRONG - Songs From The Black Hole

Řeknu to na rovinu, PRONG jsou pro mě momentálně nezajímavější kapela v metalu. Zatímco starší ročníky mírně stagnují nebo balancují na hraně několika žánrů, Tommy Victor je od vydání comebackové „Carved in the Stone“ ve formě a každá jeho činnost se obrací v čisté zlato. Lze tak říct, že fáze hibernace PRONG prospěla a Tommyho působení v MINISTRY a DANZIG mělo a má své opodstatnění. Z posledních rozhovorů také plyne, že Tommy je nad věcí a ví přesně, čeho chce docílit. Obklopil se lidmi, kteří jsou na stejné vlně, a po dlouhé době to vypadá na stabilní sestavu. Do ničeho se netlačí, a tak když zrovna nemá chuť dělat cokoliv spojeného s hudbou, hraje si sportovní hry na playstationu (pozn.Stray: Ha ha, někdy fakt hrůzou trnu nad smyslem takovýchto tvých informací a větných konstrukcí. Komu? Poprvé reaguji, ale ne poprvé k tomu mám obrovskou chuť cosi říct. Už chybí jen oznámení, že Tommy Victor je borec, protože si hraje na playstationu.:-)).

Ani ne rok po vydání povedené desky „Ruining Lives“ si pro nás PRONG připravili lahůdku v podobě kolekce coverů. Poměrně populární činnost u zavedenějších značek, které mají tendenci připomenout se nějakým počinem. A já osobně s tím nemám sebemenší problém, zvlášť když už je teď jasné, že nová deska vyjde v únoru 2016. Celý proces nahrávání coverů byl velmi spontánní. Během evropského turné měli kluci týden volno a tak si v berlínském studiu krátili čas přehráváním svých oblíbených songů. Manažer, jako správný špion, okamžitě vycítil příležitost a domluvil kontrakt. Mimochodem si tím zdůvodňuju také fakt, proč tento zásek přišel víceméně zčista jasna, bez dlouhého ohlášení a nějaké propagace.

Kolekce deseti písní je demokratickým výběrem všech tří členů a až na jednu výjimku respektuje kořeny hardcore punku. Uslyšíte tedy taková uskupení jako DISCHARGE, BLACK FLAG, KILLING JOKE nebo BAD BRAINS. Příjemný poslech byl tedy zaručen, ale nakonec jsem se nemohl zbavit pocitu promarněné šance. „Doomsday“, „Banned in DC“ jsou skvělé vypalovačky, které naprosto logicky k PRONG sedí, ale mnohem větší hodnotu pro mne mají stylové odbočky jako „Vision Thing“ od THE SISTERS OF MERCY. Což o to, i v těchto místech jsou PRONG jako ryba ve vodě, ale opravdový vrchol přichází s poslední „Cortez the Killer“ od Neila Younga. Tommy Victor to vzal všechno na sebe a vyzbrojen precizními kytarovými schopnostmi se pustil do nejlepšího momentu celé desky. Něco takového PRONG nikdy nevydali a já bych přitom tenhle melancholický moment mohl poslouchat celý den. Nemám v zásadě problém s žádnou písní, ale v rámci debat padali i takové návrhy jako METALLICA a tady bych hlasoval jednoznačně pro. Je jasné, že písně odrážející historii vzniku PRONG nebudou žádný milník, ale to ani není účelem. Každý, kdo má rád Tommyho projev, si předělávky užije a jediné, co se zde dá vytknout, je nedostatek odvahy.