Boomer Space

ORIGIN OF INFINITY - Probuzeni! (rozhovor)


Děčínská trojice tvrdě metalových progresivistů přichází po nějakém čase s novým materiálem, a tak jsem členy ORIGIN OF INFINITY spontánně vyzpovídal ze všeho možného i nemožného, co by se mohlo týkat právě aktuální nahrávky. Zde je tedy výsledek našeho společného snažení.


Máte venku novinku „After The Slumber“, jak bys její obsah charakterizoval v rámci vaší dosavadní tvorby?


Levi: Naše novinka „After The Slumber“ je zatím nejdelší nahrávka, kterou jsme realizovali, i když jen o pár minut než prvotina „The Last Day On Earth“. Je to současně i nejvíce kompaktní dílo z naší malé diskografie. Myslím, že disponuje nejlepším zvukem, na kterém jsme si dali záležet a Honza Kapák osobně odvedl skvělou práci. Navíc je okořeněno kytarovými sóly našeho nového kytaristy Jakuba. Je to čerstvá záležitost, která ve mně stále vzbuzuje kladné emoce a jsem rád že jsme tuhle nahrávku dotáhli do konce.


Čeho jste chtěli novými songy docílit? Co v nich považujete za nejdůležitější?


Vladin: Novou tvorbou jsme chtěli především konečně potvrdit naši škatulku progressive, což se snad podařilo. Nejdůležitějším prvkem je zvuk, který je přesně podle našich představ. Dalším důležitým aspektem jsou sóla, které na předchozí tvorbě chyběly.



Můžeš přiblížit vznik nového alba? Do studia Hellsound jste přišli stoprocentně připraveni nebo bylo nutné celou řadu věcí doladit (či předělat) až na místě? Jak dnes vůbec pracují ORIGIN OF INFINITY?


Levi: Troufám si říci, že jsme do studia Hellsound přijeli připravení jako nikdy jindy. :) Na místě šlo vše podle plánu a skladby se ladit ani nemuseli, vše bylo dané a nacvičené ze zkušebny. Jediná improvizace proběhla v podobě sóla ve skladbě „Voices II“, kterého se ujal sám Honza Kapák.

A jak pracujeme? Vládin vždy donese nějaké kytarové nápady, které mi buď pošle nahrané a nebo ukáže přímo na zkoušce. Společně pak vymyslíme vhodnou rytmiku a uděláme si zhruba kostru skladby. Skladbu pak ladíme a vymýšlíme různé napojení jednotlivých nápadů. Když je skladba zhruba hotová, nahrajeme si její demo verzi, kam pak Vládin vymyslí různé aranže a podkladové linky. Skladba pak sama zraje během dalších zkoušek, kde jí přehráváme a případně upravujeme jednotlivé její části k naší spokojenosti.


Co bys řekl o spolupráci s Honzou Kapákem, v jehož studiu značná část materiálu vznikla? Jakou roli bys mu přiřkl v celém tom procesu? Přeci jen bicí a vůbec rytmika hraje ve vašem zvuku poměrně zásadní a nepřeslechnutelnou roli?


Vladin: S Honzou si rozumíme. Je to takovej spravnej metalovej řízek a máme ho rádi. Není zbytečně sterilní. Navzájem se respektujem a během nahrávání diskutujeme, zkoušíme a referujeme. Já osobně mám svoje finální vize ohledně produkce a zvuku, do kterých si nerad nechávám mluvit. U něj mi to ale moc nevadí. Proto doufám, že naše spolupráce bude trvat dál.


Na MESHUGGAH jste zřejmě málo djentový, ve srovnání s PANTEROU zas o něco více než by bylo na groovy thrash zdrávo. Možná nejste ani jedno a zároveň všechno z toho, jak ty slyšíš hudbu ORIGIN OF INFINITY? Jaké kapely vás nejvíce ovlivňují v současné době?


Levi: Osobně mám strašně rád hudební škatulky, ale čím více hudby poslouchám, tím horší je pro mě nějaké kapely zařadit. O to více pokud se jedná o vlastní kapelu. :) Já myslím, že naše hudba má základ v death metalu, který se prolíná s groovy pasážemi. Osmistrunné kytary a jejich specifický sound pak celou hudbu posouvá do djentové příchuti a Hospiho zpěv je jako deathcore třešnička na dortu. Myslím, že je i třeba více cítit že Jiřího vocal to zase celé posouval do deathu. Nejsem žánrově vyhraněný, takže mi nedělá problém hrát cokoliv z čeho mám dobrý pocit, což naše hudba je!

Je těžké vybrat něco co mě nějak v současnosti zasáhlo. Denně poslouchám několik desek, jak novinek, tak starých oblíbených záležitostí. Pokud bych měl vybrat pár zásadních desek např zahraničních ikon, které se mi vryly pod kůži, volím tyto: PSYCROPTIC - Divine Council, MESHUGGAH – Immutable, FALLUJAH – Empyrean, DECAPITATED - Cancer Culture, BLOODBATH - Survival Of The Sickest, a spousty dalších.



Některé kytarové party byly nahrány ve studiu The Barn, zní opravdu hutně a moderně, dokonce jsem si u několika skladeb všiml výborného sóla (např. uvnitř „Just The Destruction“, „Paralysis“ nebo podstatný úsek intrumentálky „Voices II“), co bys řekl o této části nahrávacího procesu a jak ty seš spokojen s vyzněním kytar?


Vladin: Veškerý materiál byl nahrán ve studiu Hellsound. Co se kytar tyče, jejich profilace probíhala ve studiu The Barn. To je ale trochu něco jiného. Jedná se o tzv. náběr kytarového aparátu, který se pomocí modulací a softwaru ukládá do počítače. S touto modulací se pak pracuje ve studiu, kde se nahrává a není proto potřeba tahat vlastní těžký aparát.:) Je to trochu sci-fi alchymie dnešních technologií.


Co máš na nové desce nejraději a s čím si nejvíce spokojen?


Levi: Musím říct, že na nové desce mám rád každou skladbu. Není tam podle mě žádná tzv. vata, každá skladba má v sobě něco, co mě baví, ať už se jedná o jakýkoliv nástroj. Mám rád všechny kytarová sóla na desce. S deskou jsem spokojen jako s celkem a hlavně s výsledným zvukem kytar a bicích. Opět chvála pro Honzu Kapáka, který nad tím strávil spoustu času.


Je něco, co bys již dnes na vaší aktuální hudbě udělal tak trochu jinak?


Vladin: Pocit dělat věci jinak je asi přirozeným produktem post-studiového období. Určitě jsem to tak měl u prvního alba. Teď to tak ale není. Vše sedí jak má a bylo by zbytečné něco měnit.

Z mého pohledu se to povedlo a stojím si za tím na 200%. Naše současná tvorba se samozřejmě posouvá stále dál. Momentálně máme rozpracovány materiál na EP, což bude zas trochu něco jiného.:)



Album „After The Slumber“ vlastní poutavý cover, je zřejmě vaším nejpůsobivějším. Jak vznikl? Jakou důležitost pro tebe má grafická stránka hudebního díla?


Vladin: After the Slumber je první album, na kterém jsem se graficky nijak nepodílel. Byť jsem moc chtěl, prostě to nešlo a pokaždý to vypadalo jako hrachová kaše. Smutný. No každopádně singlu se ujala moje přítelkyně a hlavního cover artu Standa Macháček. Oba odvedli profi práci a výsledek mluví za vše. Jinak co se týče cover artu - vždy je to důležitý aspekt kompletního díla/alba. O tom žádná. Proto se na tom rád podílím sám. Moji zálibou je propojení hudby a vizuálu.


Máte v plánu nějaké koncerty pro podporu tohoto alba, jak to vidíte v nejbližší době s živým hraním? Přijde mě, že vaše hudba by se koncertně mohla dostat ještě na vyšší level.


Levi: 7. ledna 2023 v Music Baru Futurum v Praze nás můžete vidět po boku KRYPTOR, TORTHARRY, POPPY SEED GRINDER a SPASM! To je náš první oficiální koncert! Chtěli jsme samozřejmě, aby na akci zazněl vokál našich hostujících pěvců Hospiho a Jirky, ale není jim dopřáno natolik času, aby to skloubili se svým ostatním hraním a osobním životem. Stoupne si tedy před nás nová tvář, která ale není nováčkem na scéně. Vice info dáme již brzy na sociální sítě.



15.12.2022Diskuse (1)Stray
janpibal@crazydiamond.cz

 

Pekárek
17.12.2022 10:56

Fajn rozhovor, díky! Kluky si určitě poslechnu, líbí se mi, jak si jdou za svým.