MUNICIPAL WASTE - Slime And Punishment

Tuhle kapelu mám v rámci americké neo-thrashové renesance asi úplně nejradši. Nejenže nepatří k úplně typickým představitelům agresivního stylu, ale jde o partičku, jež je schopná své songy opatřit vtipem a hlavně dokáží je odehrát i naživo velmi zajímavě, s absolutním zápalem a nadšením a tím strhnout dav k totálnímu headbangingu. MUNICIPAL WASTE reprezentují onen americký druh thrash metalu, který v osmdesátých letech reprezentovala zejména sanfranciská divoká kapela D.R.I., zažívající dnes (stejně jako mnoho jiných veteránů) koncertní comeback, nebo také NUCLEAR ASSAULT, taktéž se v posledních letech vykazující určitou aktivitou. Šlo o thrashovou předzvěst pozdějšího crossoveru a vlnu, jejíž fanoušci se kdysi rekrutovali zejména ze skejťáckých part a jiných pouličních komunit. Signifikantní byla záliba v komiksech a béčkových hororech, stejně jako spjatost s ulicí, s veřejným životem v rámci hudební scény, s metalovým undergroundem, ale i s celou řadou netradičních forem sportů.

Rozverní zástupci města Richmond z Virginie dnes vydávají již svoji šestou desku, na kterou se čekalo dosud nejdelší dobu, neboť zpěvák Tony Foresta byl řadu let zaneprázdněn účinkováním v politicky orientované hardcore sebrance IRON REAGAN, se kterou vydal dvě v rámci žánru zdařilé nahrávky brojící proti republikánskému, tedy pravicovému a vesměs konzervativnímu pojetí dnešní americké politiky. S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu si však nejsem jistý, zda-li se jejich snažení náhodou zcela neminulo účinkem. Nyní tedy nastupují MUNICIPAL WASTE znovu na plac s posilou na postu druhého kytaristy, kterým se v roce 2016 stal Nick Poulos. Ten se hbitě zařadil vedle zakladatele, a dosud jediného kytaristy této party Ryana Wastea a jejich spolupráce vede k navýšené dravosti a plnosti soundu.

MUNICIPAL WASTE zkrátka prostřednictvím nového alba „Slime And Punishment“ potvrzují, že ze své autentičnosti, zápalu pro věc a chuti k předávání pořádného nářezu zdaleka nic nezapomněli. Právě naopak, novinka mě přijde hodně natlakovaná a odsýpá doslova znamenitě, skladby si drží potřebný drive a spontánnost a vše tak nějak přísluší typickému stylu této kapely, který jejich fanoušci znají již zhruba patnáct let. Kdo čekal nějakou, byť sebemenší změnu stylu, ten byl úplně vedle, spíš by se dalo říci, že kapela ještě přidala na rychlosti a agresivitě, zlepšila zvuk a celkově vše vybrousila k větší dokonalosti, i když uznávám, že přehánět by se v recenzích asi nemělo, takže se tady spokojme s tvrzením, že jde o typické a ve všech směrech zdařilé album od MUNICIPAL WASTE. Kapely, která sice produkuje agresivní nářez, ale je s ní i zábava a každou minutu na pódiu si užívá a potvrzuje, jak je na tom muzikantsky dobře a zároveň se nebere zas až tak vážně. Z mého pohledu jde o jednu z vůbec nejsympatičtějších thrashmetalových kapel současnosti.

Nejlepší skladba: „Poison the Preacher“.