MOTOR SISTER - Ride

Scott Ian si s padesátkou plní sny. Co začalo nevinným jamem v domě oslavence, se za krátko rozrostlo do regulérního projektu. MOTHER SUPERIOR jsou dnes již nefunkční kapelou, kterou toužil Scott slyšet na svých narozeninách, a tak jeho manželka zkontaktovala zpěváka a kytaristu Jima Wilsona, který si posléze se Scottem rozuměl natolik, že hraní písní MOTHER SUPERIOR nebylo dostačující. Po vzoru staršího bratříčka vznikla kapela a za krátký čas také nové album, na kterém se podílela samá známá jména. Kromě výše zmíněných si vzal na starosti baskytaru Scottův starý kamarád Joey Vera (ARMORED SAINT, FATES WARNING a jiné) a bicí nabouchal energický John Tempesta (THE CULT, WHITE ZOMBIE, TESTAMENT...). Doprovodné vokály obstarala Pearl Aday, Scottova manželka, ale její přínos je zde vlastně velmi sporadický. Že po nemetalové kapele ihned sáhl Metal Blade svědčí o potenciálu, který by mohli ignorovat jen blázni.

Kdo zná MOTHER SUPERIOR, ví, do čeho jde, protože dominanci ústředního člena prostě nejde popřít. Na druhou stranu je kapela obohacena o vliv několika metalových srdcařů a tak jsem čekal pořádně našláplou jízdu na pomezí klasického hard rocku, což se do jisté míry naplnilo, protože hned úvodní výstřel „A Hole“ dává jasně na srozuměnou, že Scott Ian zde není pátým kolem u vozu a jeho riffování dostane dostatek prostoru. Tedy pokud se zrovna nejedná o písně typu „This Song Reminds Me Of You“, které jednak respektují Wilsonovo předchozí působiště a navíc jsou obohacené o jakési grunge prvky. Nebudu zastírat, že mě nejvíce baví kousky, které jsem očekával, tedy rockové vypalovačky podporované metalovým riffováním, proto mě od začátku mírně vytáčely kousky jako „Fool Around“. Tady prostě není na nějaké country cítění místo. Řidiče taky nebaví jet šedesátkou na úseku s povolenou stovkou jen kvůli dědkovi ve škodovce, že jo? Naštěstí těchto momentů zde není moc a tak deska upaluje maximální možnou rychlostí a cestou míjí rock´n´rollové kousky jako „Get That Girl“ a „Doghouse“. John Tempesta pořádně zapálil pod kotlem ve „Fork In The Road“, což jsou přesně ty chvíle, kdy si užíváte každičkou sekundu nabušené jízdy. Konec desky uzavírá „Devils Wind“ podpořená akustickou kytarou, která příjemně dokresluje postupně houstnoucí atmosféru.

Když si to shrnu, tak Jim Wilson je vlastně alfou a omegou celého projektu. Nechci zpochybňovat tvůrčí podíl ostatních členů, ale myslím si, že kytarová práce a zpěv je to, co z alba vyčnívá. Pokud by „Ride“ vyšlo pod hlavičkou MOTHER SUPERIOR, vyšlo by to nastejno, protože MOTOR SISTER je spíše tributní projekt než kapela stojící sama za sebe. Což ale nijak nesnižuje výsledné dílo a klasický rock tak bude letos připomenut minimálně jedním povedeným albem.

P.S. : Pokud vás naše recenze informačně neuspokojí, doporučujeme tuhle vysoce erudovanou studii od redaktora, jenž si říká Pepsi Stone. (tým CrazyDiamond.cz)