MIDNIGHT - Hellish Expectations

Zvláštní úkaz tihle MIDNIGHT. Neříkám, že se v jejich hudbě nějak brodím, ale vždy když na ně narazím, tak se mi jejich garážový metalický nářez na krátký časový úsek zalíbí a to je vlastně i případ novinky. Vše na nich působí jakoby spíchlé horkou jehlou, ale  tahle věc zároveň u MIDNIGHT udržuje ono spontánní přímočaré kouzlo. O co v jejich případě tedy jde? Prakticky jednočlenná kapela z Clevelandu ve státě Ohio se vykazuje na kost ořezaným, svižným, neurvalým metalickým rock´n´rollem, byť jej jediný oficiální člen Jamie Walters alias Athenar nazývá black-speedem, který si i díky aktivnímu přístupu ke koncertování získává poměrně dost fans. Novinka Hellish Expectations“ vše dosud dosažené stvrzuje.

Projekt MIDNIGHT má za sebou poměrně soudržnou diskografii skládající se ze šesti regulérních řadovek a velké spousty menších nosičů - singlů, EPček a splitek. Je jim (mluvím v množném čísle, protože kapela, jež je jednočlenným projektem, živě vystupuje v trojici) vlastní na undergroundové scéně poměrně kultovní postavení, neb si kapely rozhodně všimla i spousta fanoušků mimo kolorit jejich stylu. Rozhodně nejde o projekt vyznávající různorodý pohled na tvorbu, naopak znáte-li od nich jednu věc, dost pravděpodobně si dokážete představit i celé jejich portfolio. Mám ve sbírce na vinylu jejich debutovou desku a při poslechu novinky jsem příliš rozdílností nezaznamenal. Nutno říct, že materiál parádně odsýpá a není nic dlužen pověsti značky MIDNIGHT.

Alba MIDNIGHT se vždy skládala z tříminutových přímočarých vypalovaček na hranici mezi heavy metalem a punkem a co se týče časomíry, tak letos se jejich délka ještě pokrátila na něco přes dvě minuty na song. Tím vše budí ještě semknutější dojem. Na místo půlhodinového nářezu tak dostáváme zhruba čtyřiadvacetiminutový. Podstatné je, že naživo dokáží přijít s opravdu zábavným a energickým peklem. Měl jsem možnost vidět jejich koncert odehraný v křivácích a černých škraboškách na loňském Brutal Assaultu a lehce po půlnoci to mělo sakra šťávu, až se člověku v pozdní hodinu ani nechtělo do stanu.

Prakticky přímočará, chytlavá hudba, která se s ničím moc nepáře a čerpá z odkazů historie rocku a metalu, především pak bandů jako MOTÖRHEAD, VENOM, případně retro-garážových skandinávských formací. Novinka je určitě občerstvující jednohubkou, která si na nic nehraje a vytasí se s tím prazákladním rychlým garážovým metal-punkem, kterého v současné nahypeované a přetechnizované době není nikdy dost. Jsem s jejich hudebním názorem v cajku.