LURKING FEAR - Out Of The Voiceless Grave

Frontman švédských AT THE GATES Tomas Lindberg je stále v jednom kole a vedle své civilní profese učitele na jedné ze göthenburských škol ještě stíhá (samozřejmě kromě zanícení do činnosti týkající se comebacku své hlavní kapely) sestavovat nějaké ty boční projekty. Právě čerstvě založený kvintet LURKING FEAR, který nedávno podepsal smlouvu s Century Media, patří mezi záležitosti, během jejichž poslechu by mohla posluchačská obec oslavující drsný a rvavý severský death metal velmi zpozornět, neboť kromě hlavního performera se v sestavě nachází ještě bubeník Adrian Erlandsson. Dál je zde ještě také baskytarista Andreas Axelsson, s Tompou dnes působící u rovněž reinkarnované verze DISFEAR, ale i kytarové duo Fredrik Wallenberg/ Jonas Stalhammer (druhý jmenovaný patřil dříve zejména do BOMBS OF HADES a dnes dokonce naskočil na post druhého kytaristy i do AT THE GATES).

Kdo by zde předběžně čekal nějaké melodické kytarové trilky a duely, byl by asi trochu zklamán, protože se na své debutové desce chlapci vykazují spíše animální energií, agresivitou a velkou přímočarostí. Vše neskutečně odsýpá a hudba tohoto projektu zrovna neoplývá kladením důrazu na detaily, protože podstatné je především zachycení oné divokosti a běsnění v jeho primární, nevykalkulované podobě, byť samozřejmě styčné body s tvorbou Lindbergovi mateřské formace jsou k poznání i zde. Jen je k nim přiřazena ona hardcoreová spontánnost. Tím samozřejmě nechci říct, že by kapela šilhala po tomhle stylovém ranku, ale jistá nekomplikovanost jim rozhodně nechybí.

Jde o deathmetalové album se vším všudy, snad jen trochu neotesanější, než je možné slyšet u kapel mající i tužby ohledně techničtější náročnosti pojetí vlastních skladeb. Rozdíl je v tom, že LURKING FEAR jsou mnohem surovějším projektem než AT THE GATES, že nekladou důraz na nějakou pečlivější výstavbu skladeb a mastí to ve splašených tříminutovkách stále vpřed, nehledíc napravo, nalevo. I to dost možná brání materiálu zaujmout tak trochu větší zástupy fans, než jen sledovače metalového undergroundu. Mám pocit, že však jde právě z pohledu těchto lidí o velmi zdařilé dílo.

Dvanáct skladeb v sobě koncentruje obrovskou energii, což je bezesporu kladem nahrávky, jejím záporem je obdobné vyznění každé jednotlivé skladby, vždyť v tomhle stylovém ranku se moc bohorovně manévrovat nedá a tak celek působí dost neproniknutelně a monotónně. LURKING FEAR jsou zkrátka nářez, kterej vznikl proto, aby byl nářezem. Nic víc za tímhle kusem hudby nehledejte.