LOST SOCIETY - Terror Hungry

Finští mladíci, podporovaní silnou vydavatelskou společností Nuclear Blast, do toho jdou na své druhé řadovce pořádně zostra. Měli by si však při celém tom svém zápalu uvědomit jednu věc. Pokud jejich záliba v ortodoxním thrash metalu, přesně takovém jaký dnes předvádějí, setrvá i nadále, mají šanci stát se maximálně tak jednou z řady solidních žánrovek. Při faktu, že zorné pole posluchačů je každých pět let zaměřeno na zcela jinou odnož tvrdé hudby, přiznejme si otevřeně, vidina LOST SOCIETY na úspěšné fungování, třeba v úseku deseti let dopředu, je (i přes jejich momentální zanícení) nevalná. Abych řekl pravdu, kapela mne zatím vždy zaujala právě pouze svým nasazením. Proto o tom všem mluvím. V případě jejich druhého alba „Terror Hungry“, které shledávám o něco lepším a propracovanějším, než byl rok starý debut, se sice dosti přibližují kalifornským matadorům z EXODUS, ale tím to asi tak končí. Zpěvák vřeští co mu síly stačí, kytary řežou brutální ultra-rychlé riffy, sóla mají pořádnou jiskru a působí zde jako výbuchy zářivé energie.

Inspirační zdroje jsou u LOST SOCIETY dost pevně dané. Kromě zmíněných EXODUS ještě NUCLEAR ASSAULT a OVERKILL, zkrátka americká větev vládnoucí metalové scéně v druhé půli osmdesátých let. Bohužel však musím uvést, že na této thrashové vánici mne něco schází. Snad je to tím, že kapela není zatím schopna do skladeb dostat něco originálního, snad tím, že styl, který hrají, je starší než členové samotného bandu ( všem je zhruba něco kolem dvaceti). Neupírám kapele zaujetí pro věc ani perfektní hráčské výkony, nemám nic ani proti jejich hudebnímu retro pojetí. Pouze neznám důvod, proč bych měl v tomto žánrovém chlívku poslouchat zrovna je? Že by se z nich stali novo-generační SLAYER opravdu nehrozí, na to jsou kalifornští matadoři dosti nenapodobitelnými. Nadstavba je zřejmě pojem, který tito Finové zatím dost pravděpodobně neznají. Osobně si myslím, že na třetí desce by měli přeci jen trochu obohatit výrazivo a nehrnout to pořád bezmyšlenkovitě, byť kvalitně, kupředu, protože jestliže se tak ani potřetí nestane, bude to cesta k brzkému konci, což sice není nějaká nezpochybnitelná pravda, ale můj názor, za kterým si v jejich případě stojím.