LOST SOCIETY - Fast Loud Death

Debutové album „Fast Loud Death“ od finských thrashových nadějí LOST SOCIETY sice vyšlo již na jaře, ale k jeho řádnému poslechu jsem se prokousal až nyní. Celá ta kanonáda stvrzuje jediné, že je stále hodně kapel vyjadřujících se podobným, velmi úderným, způsobem, který tíhne k historii, tedy jednoznačně ke sklonku let osmdesátých, kdy podobná muzika slavila svůj boom. Thrash metal v jeho původním provedení zkrátka stále mnohé láká, a protože dnes stále funguje velká hromada dobře viditelných kapel, rovněž předpokládám, že i odbytiště této tvrdé a nekompromisní hudby stále není zanedbatelné.

Jestli bych k někomu mohl přiřadit hudební výraz těchto zdravě nasupěných borečků, pak jsou to jednoznačně Američané MUNICIPAL WASTE. Jde o velmi přímočarou zdrcující jízdu, kde je prostor vyhrazen výhradně rychlým až strhujícím tempům a kde není nouze o pořádně ostrý riffing, blesková sólíčka a hulákající projev frontmana. Songy jen málokdy překročí hranici tří minut a vše je podřízeno agresi a nekompromisním tempům. Ze staré školy bych v souvislosti s touhle partičkou ještě mohl zmínit newyorské NUCLEAR ASSAULT (ovšem bez ječáku Johna Connellyho), jejichž pojetí umístěné někde na hraně mezi bouřlivým thrash metalem a rozdováděným hardcore pro milovníky skateboardů, má k této sebrance také vcelku blízko. Deska je to v rámci svého stylového ranku vcelku zdařilá, i když si nejsem jistý zdali hudební fajnšmekry a hledače zaujme. Ti co však čekají jen a pouze daný styl, jehož jsou mimo jiné také velkými fanoušky, tak tito příznivci metalu budou určitě spokojeni.

Čekejte tedy velkou dávku energie, nekomplikovanost, rychlost jak při letu tryskáčem, absenci jakýchkoliv melodií, a naopak nezanedbatelnou porci povedených riffů, jenž se zde šikují, bortí, sprintují a celému tomu mumraji dávají svůj pevně daný řád. Když to celé tak poslouchám, mám vlastně dojem, že ony vzájemně si vcelku podobné kytarové sprinty nikdy neskončí. V textech jde obvykle o sociální tématiku, což by se asi tak u podobně zaměřené kapely dalo čekat.