LEGION OF THE DAMNED - Ravenous Plague

Myslím, že tady bych mohl rovnou zabrousit k jádru, natolik je pro mne thrash metal oblastí dosytosti probranou, takže k věci. Holandští zuřivci z LEGION OF THE DAMNED dnes sice patří ve svém stylovém ranku mezi kapely velmi aktivní, pilné a sledované, ale na druhou stranu mne jejich uniformní thrash/ death přijde snad tím nejméně zajímavým slepencem všech obvyklých stylových klišé, jaké může použít kapela vycházející z odkazu svých dávných vzorů – SLAYER, SEPULTURA a KREATOR. Jejich aktuální zásek „Ravenous Plague“ je již jejich šestým řadovým albem vydaným během osmi sezón. Kapela sice působí energicky a nastartovaně, koncertně jde bez pochyb o velmi nabušenou záležitost, kterou je možné si v živém provedení velmi dobře užít, vždyť také tito Holanďané svou účastí pravidelně ctí většinu velkých festivalových klání, hostící kapely tvrdých metalových odnoží, ale na druhou stranu mám ten pocit, že jejich produkce zaujme zejména ty, kteří toho ještě z podobného stylového ranku nemají moc naposloucháno.

Co mne na nich tedy vadí? Zejména jistá strohost a přímočarost, kdy se skladby omezují na kulometný riffing a působí vzájemně si velmi podobným a vlastně i vcelku nezajímavým dojmem. Tohle zkrátka mohlo někoho bavit před pětadvaceti lety, ovšem jen nějakou dobu. Při faktu, že LEGION OF THE DAMNED dnes vychází již šestá řadovka, která je navíc svým pojetím absolutně shodná s jejich předchozími výtvory, nejsem si jistý, zdali se zde můžeme bavit o nějaké invenci. Co rovněž negativně ovlivňuje výsledek je jisté ulehčení, kterého u nich pozoruji snad v každé skladbě. Kapela totiž užívá kytarová sóla jen ve velmi omezeném množství nebo na ně v některých písních zcela rezignuje. Album tak působí jako sbírka nekonečných rychlých riffů, nad kterými frontman jakoby zaujatě pořvává a vše  se tak řítí směr zatracení, poháněno agresivními thrashovými škopky. Zkrátka nic, co by zde již v dávné minulosti nebylo a sice v daleko zajímavějších obdobách.

Ke cti tohoto brabantského thrash/ deathu pro chudé mohu tedy přičíst, že jejich hudba není v kontextu celosvětových měřítek současnosti zas až tak zlým vzorkem, dokonce mám pocit, že kdyby šlo o českou kapelu, tak se tu všichni rozplýváme nad tím, jaké že to v nich máme vývozní zboží. Nicméně Holanďanům zatím stále chybí originalita a charisma o generaci starších klasiků. Těm totiž LEGION OF THE DAMNED stačí zatím jen pouze díky své agresi, ovšem k té bohužel nepřidávají nic zajímavého navíc. Výživný nářez, ale to je tak asi všechno.