KOBRA AND THE LOTUS - Prevail I

Kanadská heavymetalová úderka KOBRA AND THE LOTUS funguje již zhruba deset let a za tu dobu má na svém kontě již čtyři řadové desky. Ta aktuální vychází právě nyní u Napalm Records a nese název „Prevail I“. Výraznou postavou kvarteta je bezesporu blonďatá atraktivní zpěvačka Kobra Paige vlastnící rozmáchlý a silový hlas, prostřednictvím kterého je schopna bez problému obstát mezi těžkou žánrovou konkurencí. Její pěvecký projev je bezesporu výraznou ozdobou hudby Kanaďanů, vždyť právě kolem ní se vystřídalo již mnoho hudebníků. Personální změny tedy provází tento projekt už od úplných počátků, což napovídá verzi, že jsou instrumentalisté najímáni pouze do role mravenců podporujících výbušný hlas a celkové fungování hlavní aktérky. O novince by se dalo říct, že je po stránce propagace, ale i po stránce poslechové přijatelnosti, dosud nejchytlavějším, nejučesanějším a nejúhlednějším materiálem, přesně takovým, který k sobě vábí nové oběti. Jenže není všechno zlato, co se třpytí.

Poslech „Prevail I“ určitě není plný zádrhelů a je poznat, že deska je dělána tak, aby se co nejvíce posluchačů chytlo. Tedy krkolomná sóla a všechny bezútěšné vlivy vyvěrající z metalového 80´s old-schoolu jsou tentokrát trochu upozaděny a do popředí jdou naopak prvky široké veřejnosti srozumitelnější, ať už jde o hitové výrazivo příslušící spíše k dark-metalové scéně nebo nějaká ta téměř nu-metalová aranže a bombastická klávesová smyčka. Podobných taktik začalo před lety využívat již mnoho kapel, ale většinou to nikdy nedopadlo moc dobře. Z mého pohledu ubráním na gruntovnosti KOBRA AND THE LOTUS spíše ztratili, byť jejich aktuální skladby nehodnotím vůbec jako špatné, ale přeci jen téhle kapele slušel více nespoutanější projev a směr navazující na dávné zaoceánské ikony 80´s power stylu jako METAL CHURCH, SAVATAGE nebo třeba CRIMSON GLORY se vším tím typickým čarováním a rychlejším sledem tónů. Je poznat, že někdejší powermetalový drive se kdesi ztrácí, vždyť stačí vzpomenout na pět let staré vypalovačky „50 Shades Of Evil“„Forever One“  z bezejmenného druhého alba, nebo na proměnlivý song „Soldier“, který se nacházel na třetí desce „High Priestess“. V porovnání s těmito věcmi zkrátka aktuální maják You Don´t Know působí tak nějak hodněji. Nyní se vše děje tak nějak schématicky a je poznat, že kapela se snaží hrát na úhlednost a singly na první dobrou. Pořád jde ale o velmi slušné řemeslo a vcelku obstojnou porci heavy metalu, který táhle naprosto odzbrojující hlas charismatické kněžky, na druhou stranu se nedaří zakrýt snahu o komerční tendence. Vzhledem k tomu, že jde stále o neznámou kapelu, mají na můj vkus KOBRA AND THE LOCUS na svém kontě těch videoklipů až až. O existenci sponzora (říkejme mu třeba chlápek v pozadí) nemůže být pochyb.