KIRK HAMMETT - Portals EP

Osobně bych Kirkovu sólovku čekal spíše v průběhu devadesátých let, kdy byl ještě ve formě a hrál s nesporně větším zápalem, ale budiž. EP „Portals“, jinak obsahující čtyři instrumentální skladby, je venku a budí dojem díla, které moc lidí nepřekvapí, natož pak aby je naštvalo či nutilo k opačné emoční zainteresovanosti. Nadšení zde zkrátka nehrozí. Kirk Hammett si před hudebním důchodem plní své sny a odhaluje se jako kytarista největší kapely na světě, který však již více než dvacet let (při nejlepším) přešlapuje na místě. Navíc tahle jeho čtyřskladbová banalita polstrovaná rádoby vznešenou aranží zrovna nikoho neubezpečuje o kytaristově skladatelském nadání.

Vesměs pozvolné a postupně gradující skladby, v průběhu kterých se do jejich vyznění promítají i nové vrstvy, ať už jde o únosně nápadnou orchestraci, či vývoj od akustického vybrnkávání k chaoticky pojatým sólovým kejklím (především „Maiden And The Monster“, ale i další songy), kde se posluchač nevyhne myšlence, zdali exhibicionistické úseky vůbec Kirk zahraje dvakrát po sobě stejným způsobem, až po celkové vyznění všech čtyř spíše uzívaných písní, které by šlo v nejlepších momentech přisoudit do ranku filmové westernové hudby („High Plains Drifter“) a v těch horších spíše k bezduchému manýrismu člověka, jenž se ve světě již dávno zapsal jako metalový kytarista („The Jinn“), vlastně nic zásadního nesdělují.

Pocit, že bych měl někdy ty čtyři tracky poslouchat stále dokola se rozhodně nedostavil, naopak, celou tu věc vnímám jako jednohubku požitou ze zvědavosti, bez potřeby častého opakování. Výsledek odhalil pravdu, že dlouhodobé ochutnávání něčeho podobného nemá vlastně žádný smysl, zvlášť když má posluchač již v průběhu prvních poslechů tendenci se znuděně zajímat o čas. Nečekal jsem nic a také nic moc zajímavého nedostal. Prostě Kirk Hammett si nasazuje kovbojskej klobouk a ovlivněn tvorbou Ennia Morriconeho nám v prérii tak nějak zasóluje. Čekal snad někdo něco jiného?