INQUISITION - Obscure Verses For The Multiverse

Dokud mi na mozku sedí prapodivný černý brouk a zájem o podobný druh metalové hudby stále trvá, nevidím důvod v nastoleném nepokračovat a učinit ve vší přirozenosti z právě uplynulého týdne na těchto stránkách jakýsi Týden black metalu. Dvojice Jihoameričanů sídlících již patnáct let na západě Spojených států, konkrétně tedy v Seattlu, vydala na podzim již svou šestou řadovku. Jejich poměrně tradiční severský black metal prezentovaný na novince „Obscure Verses For The Multiverse“ má všechny předpoklady zaujmout příznivce tohoto žánru a zařadit se mezi ta povedenější, důkladněji zuhelnatělá, polínka z posledního období. Řekl bych, že se na nové desce podařilo přijít s vyváženým materiálem, který velmi dobře reprezentuje jejich značku, coby zkušených a léty klubového hraní ostřílených, bojovníků z černé Marky. Hejna havranů se zkrátka houfují a přelétají nebezpečně blízko nad potemnělým obzorem, jenž od východu vítá přicházející noc, což právě i pamětníci dávných metalových věků pozorují s výrazem plným údivu a adorace.

Ostatně právě na INQUISITION je mi sympatické, že ctí staré pořádky, dokáží jim však rovněž vtisknout vlastní a o něco divočejší podobu. Nerozpakují se zkrátka vlítnout do toho po hlavě a zahltit posluchače přívaly speed/thrashové energie, jenž dozajista zvednou hladinu adrenalinu. Je na každém, co se sebou v tuto chvíli udělá. Osobně jsem zachoval poměrně klid, stav lehkého znepokojení byl u mne však patrný pouze na decentním rozšíření nosních dírek a hlubším dýchání, kterým jsem se snažil dostat do normálu, neboť inspirace nejtvrdšími kapelami z poloviny osmdesátých let, rannými alby SODOM, BATHORY, POSSESSED a DESTRUCTION, byla u INQUISITION naprosto zjevná. Byla poznat zejména na kytarové hře – klokotavá sóla/ neoblomné riffy. Myslím, že tahle kapela přesně vystihla základy, ze kterých tento druh metalové hudby kdysi dávno vzešel a dala jim současnou podobu.

Vysloveně zraňující, takřka abbathovský, krákor a svižná kadence škopků odkazují až někam k norským IMMORTAL, nicméně samotné skladby jsou plné zajímavých momentů a reprezentují přirozený feeling kapely, takže celá ta jejich „neoriginalita“, která je vlastně sama o sobě úzkému black metalovému chlívku souzená, zde prostě nevadí. Dvojice zlounů z INQUISITION prostě jede a jejich přímočarou  bouři nad mokvajícími mordorskými močály považuji za další velmi povedené žánrové dílko posledních let. Už teď se těším na jejich set na festivalu Brutal Assault.