DORO - Conqueress - Forever Strong And Proud

Dobyvatelka – navždy silná a pyšná! Tak zní název nové řadovky od DORO a já nad ním kroutím hlavou. Co to jako má být? To jako vážně? Být to někdo méně etablovaný, méně populární a méně sympatický, asi by jsem začal uvažovat nad nedostatkem pokory dotyčného. Zkrátka a dobře, jsem zděšen tímto prvoplánovým výplodem marketérského teamu té naší heavymetalové mámy. Od podobně zkušené interpretky bych zkrátka čekal umírněnější proklamaci, neb DORO byla vždy snad trochu jinde než MANOWAR. Silná snad ano, ale pyšná? To určitě ne. Po pravdě, všechno co vnímám Více

16.11.2023Diskuse (4)Stray

NÁV - Trpte

K domácím blackmetalistům NĀV jsem přistupoval vcelku opatrně. Debutní „Smrtci“ sice zaujali dost, „Arcizlo“ také, ale poslechově zůstali Jindřichohradečtí na periferii. Zlom přišel na koncertě. Ve Farářově sluji mě prostě smetli. Kde jinde si také člověk může (mohl?) poslechnout zvuk jak ze zkušebny.:-) Místní podmínky šly dotyčným k duhu. Ve třech dokázali vyvolat černotu s až zarážející lehkostí. Totálně syrový sound jako by kapelu posouval ještě o level výš. Zároveň mi však onoho večera přišli jak hráčsky, tak úrovní materiálu v podstatě na maximu. Př Více

15.11.2023Diskuse (6)Pekárek

AUTOPSY - Ashes, Organs, Blood And Crypts

AUTOPSY jsou dnes poprávu vzývaným kultem a již dávno v jejich případě můžeme prohlásit, že jejich comeback, započatý již před dvanácti lety deskou „Macabre Eternal“ a obalený další pěticí opravdu hnusných albových balíčků, se vyvedl. Na novince nazvané prapodivně „Ashes, Organs, Blood And Crypts“ to znovu labužnicky mlaská a přes onen autentický hluboký zvuk si uvědomujeme hlavně onu krásnou prostorovou čitelnost každého nástroje. Jakoby snad Chris Reifert a jeho kumpáni ty songy nahrávali ve studiu, kde by byly stěny vypolstrovány cáry vnitřnos Více

12.11.2023Diskuse (3)Stray

WITHIN TEMPTATION - Bleed Out

Holandská goth-metalová stálice WITHIN TEMPTATION nikdy nepatřila k mým favoritům, nicméně se vždy nacházela poblíž sféry mého zájmu. Období sněžných královen vlastně ustála se ctí a svou tvorbu nadále rozvíjela směrem k vděčnějšímu posluchačskému prostředí, takže ze všech kapel, vykazujících se bombastickým zvukem a krásnou zpěvačkou v popředí, jsem je měl vždycky nejradši. Ani mě nepohoršovalo, že Holanďané byli vždy stejní kýčaři jako třeba Finové.   První dvě desky „Enter“ (1997) a „Mother Earth“ (2000) šly úpl Více

10.11.2023Diskuse (0)Stray

EDGUY - Theatre Of Salvation

Pouhý rok po návštěvě fantastické „Opery“ nás němečtí EDGUY čekají s další porcí nespoutané energie a jedinečných melodií přede dveřmi „Theatre Of Salvation“, a přestože z nich mládí stříká na sto kroků, jsou zas o něco zkušenější. Zatímco před vydáním „Vain Glory Opera“ měli chlapci za sebou jen hrstku koncertů, a to pouze v rodném Německu – po odpálení operní nálože se počet jejich vystoupení téměř zdesetinásobil, a především se ukázali naživo i zvyšujícímu se počtu fanoušků ve Švédsku, Francii či Itálii. Jednoduchý, ale velkými ambic Více

09.11.2023Diskuse (3)posejdon

LYNCH MOB - Babylon

Souběžně s právě vydanou novou deskou DOKKEN vychází rovněž albová novinka i LYNCH MOB, tedy americké hardrockové kapele, která se stala hlavním působištěm bývalého kytaristy právě od DOKKEN George Lynche, nemilosrdného kytarového střelce a hudebního workoholika, který se v řadách DOKKEN nenachází již od roku 1997. Dnes totiž, mimo právě LYNCH MOB (založeni 1989), dělí hudební aktivity hned mezi několik svých dalších projektů. Mám na mysli sólovou dráhu čítající okolo deseti alb, v poslední pětiletce účinkování v kapele THE END MACHINE s bývalými členy D Více