PRETTY MAIDS - Future World

Po velmi silném a ve všech směrech uznávaném debutu „Red, Hot And Heavy“ z roku 1984 nebyla cesta dánských rockerů až tak přímočará, jak by se mohlo ze zpětného pohledu na jejich portfolio zdát. Fakt, že v roce 1987 vydali naprostou klasiku evropského Hard N´Heavy, mnohým došlo až se zpožděním, neboť málokdo si dokázal představit, že by dvojka svého předchůdce ještě překonala. Práce na desce „Future World“ totiž vůbec neprobíhaly snadno. Kolize s producentem Eddiem Kramerem značně komplikovaly provoz. Čas příprav rovněž poznamenal odchod dru Více

05.12.2023Diskuse (2)Stray

WAR FOR WAR - Čistý galenit

Za Lordem Morbivodem (STÍNY PLAMENŮ, UMBRTKA, TROLLECH, QUERCUS) stojí už slušná řádka desek. Letos k nim přidal další, tentokrát pod hlavičkou projektu WAR FOR WAR. Původně česká odpověď na styl kultovního „Panzer Division Marduk“ se při zachování názvu záhy propracovala k experimentálnějším polohám spjatým s tématikou hornictví. Na hudební bázi se zde pak vyzkoušelo kdeco, aniž by se sklouzlo do sfér tvůrčí šedi, bezduchého epigonství či samoúčelu, na to je Morbivod až příliš velký písničkář.:-) Jednotlivým deskám WFW lze jen stěží upřít díl originality a vý Více

04.12.2023Diskuse (16)Pekárek

KOSTNATĚNÍ - Úpal

Nevlídná produkce amerického jednočlenného projektu KOSTNATĚNÍ zní jako soundtrack k žaludeční nevolnosti. Ta jakoby člověka zastihla během jeho pochůzky mokvajícím listopadovým lesem, kdy se jedinec v mrákotách potácí chuchvalci hnědého listí, opakovaně padá mezi oschlé pruty holých keřů a znovu se zvedá, motá se, nekoordinovaně klopýtá a znovu padá, hnán potřebou se vyzvracet, překračuje všemožné tlející kořeny vystupující z hlíny coby ohyzdné boláky. Takové, skrze něž jsou stromy napevno svázány se zemí. Nešťastník prožívající katarzi k šílenství naví Více

01.12.2023Diskuse (1)Stray

GODTHRYMM - Distortions

Už od počátku devadesátých let anglický sever uctívá osudovost v rámci metalu. Současní opěvovatelé nevlídnosti GODTHRYMM z Halifaxu, vedeni někdejším kytarákem od MY DYING BRIDE a VALLENFYRE Hamishem Glencrossem, mají sice do melancholie a nekonečného zmaru legend doom metalu poněkud daleko, ale z mého pohledu je to pouze dobře. Epický doom od této kapely totiž reprezentuje spíše nadýchanou majestátnost tohoto stylu (a zároveň i jeho někdejší pevnost). Zračí se u nich touha tvořit prostě silné rock/metalové věci s únosnou m Více

29.11.2023Diskuse (3)Stray

WYTCH HAZEL - IV: Sacrament

Je dnes tolik zajímavých a přitom, díky nadprodukci, prakticky neviditelných heavymetalových kapel nové vlny, že člověku leckterá zajímavost musí nutně uniknout. Britové WYTCH HAZEL patří jednoznačně mezi to pozoruhodnější na melodické scéně Hard N´Heavy. Možná i protože netlačí až tak na pilu a dávají na odiv jakýsi duchovní přesah i výraz jdoucí v souladu spíše s hladivou podobou heavymetalového či klasicky hardrockového retra, jakou proslavili v poslední desetiletce především švédští GHOST. Kapela rozhodně zná historii vlastního žánrového podhoubí Více