THE ATAVISTS - Prettier Than You

Královéhradecká parta THE ATAVISTS přišla již před rokem se svou třetí řadovou deskou „Prettier Than You“. Nicméně jsem se k recenzi na ní dostal až dnes. Z nahrávky je poznat, že kytarový nezmar Adam Krofian a jeho spoluhráči si na výsledku dali záležet. Album reflektuje nejen garážový zůsob stylizace rocknrollové hudby, ale umocňuje v písních větší barvitost provedení.  Jde celkově o vývoj pozitivním směrem. Zacílení na americkou scénu a tamní retro kytarovky typu THE BLACK KEYS se čekalo, ale nezůstalo jen u jednotvárnosti, d Více

05.01.2024Diskuse (12)Stray

CROWN LANDS - Fearless

Tak nakonec velmi dobrá deska. Skutečnost, že kanadská dvojice CROWN LANDS sází na projev jejich slavných krajanů RUSH, je pro dlouhodobé přežití a celkovou identifikaci hudby těchto bezesporu šikovných mladíků vlastně jejich nejslabším místem. Nevím, jaký význam pro muzikanta může mít, že se jeho kapela velmi podobá nějaké starší grupě s celosvětovým statusem hvězd? Z formálního pohledu je však albová dvojka Kanaďanů nazvaná „Fearless“ zdařilou deskou, dokonce bych řekl, že i velmi zdařilou, jen si prostě myslím, že tihle šikovn Více

03.01.2024Diskuse (10)Stray

EXODUS - Pleasures Of The Flesh

Po vydání legendárního debutového alba „Bonded By Blood“, jež se stalo opěvovaným milníkem rané fáze thrash metalu, se od EXODUS čekaly další ohromné věci. Bohužel se kapele již nikdy svůj debut překonat nepodařilo, jakkoliv z formálního pohledu dokázala přicházet se stále vycizelovanějšími, technicky perfekcionistickými a plně agresivními alby a držet se v popředí žánrového pelotonu. Možná dvojce „Pleasures Of the Flesh“ chybělo ono kouzlo spontánnosti, animální divokost nekoordinovaná žánrovými pravidly, s rostoucí technickou vyspělostí Více

29.12.2023Diskuse (2)Stray

GREEN LUNG - The Heathen Land

Nějaké nahrávky právě končícího roku se nedostaly do mé závěrečné rekapitulace snad jen proto, že zkrátka byly objeveny se zpožděním, což je případ i teď v listopadu vydané třetí řadovky britského stoner-rockového bandu GREEN LUNG. Pětice z Londýna aktuálně upsaná Nuclear Blast pozitivně překvapuje. Jestli jste si už nějaký čas říkali, že se v dnešní rychlé a na efekt hrající době jen tak nevidí pořádný chlapský rockový band bytelné podstaty, tak zde je se vším všudy. Zvuk GREEN LUNG vychází jak z odkazu hardrockových velikánů sedmdesátých let jako DEE Více

28.12.2023Diskuse (0)Stray

SORCERER - Reign Of The Reaper

Novinka „Reign Of The Reaper“ od švédských válečníků SORCERER již platí za jejich čtvrtou řadovou desku a může být rovněž zahrnuta do vyvolené skupiny právě těch letošních nahrávek, které nějakým způsobem v roce 2023 metalovým prostorem zarezonovaly. I když já sám nejsem úplně přesvědčen o její nenapodobitelnosti a nedostižném potenciálu, svěřenci mentora Johnnyho Hagela zde potvrzují vysoké ambice. Kapela svým notně patetickým výrazem totiž zachází bez potřeby šetřit síly a staví vlastní opevnění někde na území majestátního heavy/power metalu a mel Více

20.12.2023Diskuse (1)Stray

CAVALERA - Morbid Visions

Pokud s půlročním spožděním zaměřím svou pozornost na práci bratří Cavalerů na jimi znovu nahraných verzích nejstarších děl jejich mateřské kapely, pak musím stvrdit, že tohle jsou počiny, na kterých stará SEPULTURA ožívá v plné parádě, tak jak jsem ji na přelomu 80-90tých let miloval. To se můžou odpůrci všemožných reedicí a znovunahrávání třeba stavět na hlavu, protože právě zde dává veškeré snažení o resuscitaci smysl. Je to síla!Nejstarší díla Brazilců totiž nikdy nebyla po zvukové stránce bůhvíjaká. Nápad znovu se vrhnout do zpracování deb Více