STEELER - Strike Back

Je docela zajímavé, že kapela STEELER začínala v roce 1981 pod názvem SINNER, ze kterého musela později ustoupit, protože se v Západním Německu již jedna heavymetalová kapela totožného jména vyskytovala. Jak správně tušíte, šlo o stuttgartskou kapelu fungující poměrně úspěšně zejména v osmdesátkách, a sice okolo známého baskytaristy Matta Sinnera. Kuriózní je skutečnost, že se hlavní hrdinové této recenze v roce 1983 přejmenovali právě na STEELER, podle jednoho ze songů svých vzorů JUDAS PRIEST, nacházejícího se na přelomové fošně „Bri Více

14.03.2023Diskuse (0)Stray

RIVERSIDE - ID.Entity

Je pravda, že jsem až dosud neměl žádnou posluchačskou zkušenost s hudbou těchto polských prog-rockerů, tudíž novinku mohu jen těžko srovnávat s jejich starší tvorbou. Vím však, že kapela od InsideOut poměrně úspěšně funguje již dvě dekády a nová deska je již jejich osmou řadovkou. Svým způsobem je však neznalost osvobozující. Přistoupit k hudbě, aniž by člověka spoutávala jistá očekávání a porovnávání s minulostí, to má své kouzlo. Letošní deska RIVERSIDE mne, na rozdíl od všech předešlých, k poslechu nalákala hned několika bezprostřed Více

12.03.2023Diskuse (11)Stray

AVATAR - Dance Devil Dance

Po stránce chytlavosti a povědomé zábavnosti v rámci metalu má „Dance Devil Dance“ vcelku velký potenciál, ovšem nebudu tajit, že jsem měl AVATAR od první chvíle, kdy jsem před dekádou poprvé spatřil bláznivě pomalovanou tvář Johannese Eckerströma, vždycky zaevidované jako vcelku nesympatickou korporátně metalovou partu, jež se snaží domoci úspěchu, jak se jen dá. Asi holt nemám rád klaunská malování a klauny obecně. Právě předsudky zapříčinily, že až novinka je prvním jejich albem, na jehož opakované poslechy jsem si v celé jeho délce udělal ča Více

08.03.2023Diskuse (3)Stray

EUFORY - Fifth Dimension

Se slovenskými EUFORY se musel v poslední době setkat snad každý, kdo alespoň trochu brázdí po CS metalových, potažmo hudebních médiích. Jejich novinka „Fifth Dimension“ si o pozornost rozhodně říká, a to nejen díky podpoře ze strany Smile Music. Na první zaujal důraz kladený na profi přístup a žánrově kosmopolitnější pojetí, které jsou slovenské hudební scéně blízké. Samozřejmě, že svou roli sehrála i zvědavost, zda je taková prezentace odůvodněná též kvalitou. Když teď album poslouchám, přijde mi, že ano. Klíčová otázka je tedy zodpovězena. Pár připo Více

07.03.2023Diskuse (0)Pekárek

TYLER BRYANT AND THE SHAKEDOWN - Shake The Roots

Když jsem před několika lety poslouchal Bryantovu minulou řadovku „Pressure“, asi to bylo v období, kdy jsem nebyl zrovna naladěn na porci rocku silně spjatého s bluesovou tradicí, Nashvillem, a vším tím americkým folklórním písničkářstvím. A nebo jsem možná od tohoto bandu, dostávajícího se tehdy do kurzu, čekal moc. Právě z těchto důvodů posléze vyplynulo ne zrovna vysoké hodnocení v příslušné recenzi. Zvláštní je, že současná novinka „Shake The Roots“ mne velice baví. A tak, jak jsem naznačil, pátrám, proč tomu tak posledně nebylo?Je fakt Více

01.03.2023Diskuse (2)Stray

HELLRIPPER - Warlocks Grim And Withered Hags

Novinka HELLRIPPER představuje hodně nabušenou reminiscenci na osmdesátkové pojetí tvrdé a rychlé metalové hudby a ve svém zvuku ukrývá potenciál oslovit nemalé množství fans napříč řadou kovových subžánrů. Projekt, za kterým stojí pouze jediný člověk, osmadvacetiletý skotský všeuměl James McBain, tedy sází na vysoká tempa, divokost a instrumentální vyspělost. A protože je tento hudebník posedlý především zlatým věkem speed/thrash metalu, v osmi aktuálních písních, na své třetí řadové desce, spojuje atributy tohoto stylu s drásavými blackmet Více