VILLE VALO - Neon Noir

Někdejší frontman finských HIM pokračuje v odkazu své zaniklé kapely a potvrzuje, že jejich temně romantizující pseudo-rock byl vždy až po okraj nacpán plytkostí a banalitou. Jeho aktuální nahrávka „Neon Noir“ je stejně slabou deskou, jako kterákoliv z pozdních prací populární finské grupy. Unylý hlas Ville Vala má znovu tu schopnost leckoho dohánět až takřka k zuřivosti. Horší než jeho omezený hlasový rejstřík je zde však naprostá absence skladatelského talentu, neboť posluchač, od člověka spoluzodpovědného za takové hitové skladby z p Více

15.04.2023Diskuse (14)Stray

GAMMA RAY - Sigh No More

I když přiznávám, že pro fanoušky melodického speed metalu a hudby Kaie Hansena nastal tenkrát v roce 1991 (po vydání právě této druhé desky od GAMMA RAY nazvané „Sigh No More“) opravdový šok, zpětně vnímám čím dál jasněji, že jde o jednu z nejzajímavějších a nejpřínosnějších kapitol Hansenovy dlouhé kariéry. Nová metalová kometa s bývalým kytaristou od HELLOWEEN ve svém středu tehdy opravdu nehleděla na očekávání veřejnosti a nahrála v prvotřídních studiových podmínkách album, které charakterizoval poněkud rozvolněný potenciál na sv Více

11.04.2023Diskuse (10)Stray/posejdon

CANDLEMASS - Epicus Doomicus Metallicus

Byl tehdy, tuším, podzim roku 1991 a Petr Hanzlík ve svém pravidelném rozhlasovém pořadu Gung Ho pouštěl na několik částí rozdělené, tehdy pět let staré debutové album kolosálních švédských tesknivců CANDLEMASS. Vlastně už si ani nepamatuji, proč tehdy (v období všeobecného boomu death metalu, ale i černého alba od METALLICY, či nečekaně úspěšného vydání nirvanovského opusu magnum „Nevermind“) došlo mimo jiné také na debutovou desku kapely, zrovna tou dobou zmítané personální kolizí a existenčními těžkostmi. Šlo o můj vůbec první konta Více

07.04.2023Diskuse (6)Stray

KAMELOT - The Awakening

U některých kapel-zavedených institucí se toho v souvislosti s novou deskou moc řešit nedá, nanejvýš splnění plánu. KAMELOT mezi takové už dávno patří. Nejde o vyšší věk hudebníků ani počet studiových zářezů, prim sehrává míra a charakter tvůrčí ambice. V daném případě můžeme hovořit o muzikálově laděné popmetalové šabloně, jejíž dodržování se zdá být ideálem, ne-li otázkou života a smrti. Pakliže se vyloučí kalkul, vykročení mimo ni jako by se stalo něčím, co mysl hudebníků i nemalého počtu věrných posluchačů nepřipouští, vytěsňuje, nepobírá. Něčím, co by pos Více

06.04.2023Diskuse (12)Pekárek

GAMMA RAY - Heading For Tomorrow

Kai Hansen opouští HELLOWEEN! Na přelomu let 1988/89 nastává u stále ještě mladé, přesto už světoznámé německé kapely bouře obřích rozměrů. Po nahrání živáku „Live In The U. K.“ odchází její zakladatel, centrální mozek a vynálezce absolutního speed metalu. Co se na první pohled zdálo jako velká tragédie, se nakonec ukáže jako jedna z nejlepších událostí, které se v metalové muzice kdy staly. HELLOWEEN se totiž po několikaletém experimentálním období vrátili v roce 1994 ke svým kořenům a nasledně také dostali zpět na Více

04.04.2023Diskuse (13)posejdon/Stray

ENFORCED - Kill Grid

Do vydání třetího alba „War Remains“ od nadějných richmondských hardcore/thrasherů ENFORCED zbývá necelý měsíc, a tak je nejvyšší čas si letmo připomenout jejich předchozí dílo, poměrně nadšeně přijaté „Kill Grid“ z roku 2021. Pětičlenná kapela funguje sedm let a svá alba vydává od roku 2019 v pravidelných, tedy dvouletých intervalech, což je na dnešní dobu poměrně svižné tempo. Jestliže máte stále na paměti, jaký rozruch v průběhu minulé dekády na americké tvrdě metalové scéně způsobili pensylvánští bourači betonových zdí POWER TRIP, jenž by Více