GAMMA RAY - Majestic

K recenzování „Majestic“, osmé řadovky GAMMA RAY, která vyšla nekonečné čtyři roky po skvělém „No World Order!“, jsem se odhodlával velmi dlouho. Prala se ve mně chuť dokončit seriál recenzí mé druhé nejoblíbenější metalové kapely spolu s tím, že album není dobré a že nechci mé favority po právu zpražit. Že by tedy kapele došel dech a čtveřici špičkových muzikantů nápady? Nebo snad dokonce začali kluci opisovat? Z části je to bohužel pravda, ale nakonec jako vždy platí, že nic není tak špatné, aby nemohlo být ještě hůř. Ale hezky popořádku. &nb Více

04.07.2023Diskuse (16)posejdon

RIVAL SONS - Darkfighter

Kalifornští hardrockeři RIVAL SONS se vrací se svým prvním post-pandemickým, celkově však již sedmým albem. Po čtyřech letech ticha je „Darkfighter“ v anglo-americkém světě bedlivě sledovanou nahrávkou, zvlášť pak když předchozí „Feral Roots“ (zpětně předešlé album slyším na 80%) zaznamenala nemalý úspěch. Současný hardrockový revival inspirovaný sedmdesátými lety, to jsou kromě RIVAL SONS také především mladíci z GRETA VAN FLEET a tyto dvě kapely v podstatě nejzásadnějším způsobem ovlivňují tok podobné hudby k mladé generaci pos Více

27.06.2023Diskuse (7)Stray

GAMMA RAY - No World Order!

První deska GAMMA RAY, která spatřila světlo světa ve třetím miléniu, přesně 10. září 2001, se nám svým názvem „No World Order!“ snaží symbolicky namluvit, že staré světové pořádky se pomalu ale jistě chýlí ke konci, a že se je pánové z německého Hamburku pokusí nekompromisně rozbořit. Tak černě bych to ovšem neviděl a ani s tou „přestavbou“, myšleno především hudební, to nakonec není tak horké. Chlapi z GAMMA RAY hrají naštěstí stále poctivý melodický heavy metal, a i když někdy uberou plyn nebo zabrousí zlehka do rockovějších vod, všech jedenáct s Více

25.06.2023Diskuse (10)posejdon

EXTREME - Six

Přiznávám, že novinka amerických EXTREME zatím nenaplńuje zcela má očekávání, která mám u kapely, jež dala v průběhu devadesátých let světu hned několik mimořádných alb. Budu se vám tedy snažit přiblížit, proč nejsem se „Six“ až tak spokojen, jak bych si býval představoval po patnácti letech studiového pauzírování této bostonské hardrockové čtveřice. Asi nemá cenu opakovat, že EXTREME tvoří samí úžasní hudebníci a že Nuno Bettencourt, jako jeden z posledních skutečných kytarových hrdinů, má stále neuvěřitelný potenciál. Od EXTRE Více

22.06.2023Diskuse (11)Stray

FOO FIGHTERS - But Here We Are

Z období bolestivých osobních ztrát roku 2022 se Dave Grohl pokusil dostat tím nejlepším možným způsobem, když ve spolupráci s osvědčeným producentem Gregem Kurstinem prostě nahrál tu nejlepší možnou desku, jaké byl v současnosti schopen. „But Here We Are“ je popisována jako první kapitola zcela nového života jeho mimořádně úspěšné kapely. A jak materiál dva týdny poslouchám, patří rozhodně mezi povedená alba od FOO FIGHTERS. Dává totiž s přehledem zapomenout na dva své albové předchůdce – nemastnou, neslanou nahrávku „Concrete And Gold“ z Více

20.06.2023Diskuse (7)Stray

ARAKAIN - Apage Satanas

V zimě proběhla oslava čtyřiceti let existence kapely ARAKAIN, v květnu pak 25 let od vydání alba „Apage Satanas“, na což kapela v těchto dnech reagovala reedicí. Úspěšné a oblíbené album z druhé půky devadesátých let, které má výsadní postavení v diskografii naší zjevně nejstabilnější metalové kapely, se dočkalo naducaného digipackového provedení. Původních třináct skladeb bylo na nové verzi rozšířeno o pět bonusů z období let 1997 a 1998, kdy se tyto skladby nacházely pouze na kompilacích „15 Vol. 1+2“. Z dotyčných osmnácti skladeb je patrné, j Více