IMMORTAL - Northern Chaos Gods

Dlouhých devět zim prošlo tajemnou zemí Blashyrkh, než se havraní skřehot strážců věčného ledu opět roznesl do hornaté krajiny. Ona prodleva však nedoznala své délky jen tak zbůhdarma a byla nutná pro obnovu všech příslušných sil, jaké pohání norské strašáky k jejich aktivitám. IMMORTAL byli dokonce nuceni se vypořádat s nejzásadnějším personálním rozkolem jejich dosavadní historie, kdy se jejich dlouholetý parťák Abbath rozhodl oddělit, aby krátce na to zahájil novou hudební kapitolu pod vlastním jménem. Zbylé duo Demonaz/ Horgh však pouze Více

10.07.2018Diskuse (21)Stray

DANZIG - Danzig 4

Poslední ze čtyř alb DANZIG nahraných pro American Recordings (v osmdesátých letech vydavatelství fungovalo pod názvem Def American) se vyznačovalo do té doby největší odvahou a touhou po experimentech. Přestože kapela stále naplňovala model temného a na blues orientovaného metalu, v celkovém vyznění docházelo k určitým dekorativním změnám, které zvuk kapely udělaly ještě tíživějším a šly ruku v ruce s dobovou módou a celkovým přitvrzením, zhutněním a potemněním soundu mnohých kapel. Tou hlavní vlastností byla určitá neučesanost až Více

08.07.2018Diskuse (1)Stray

DANZIG - Danzig III: How The Gods Kill

Na svém třetím albu DANZIG konečně využili veškerý potenciál a vytvořili své definitivní album, o kterém šlo říct, co skladba to naprostý klenot temné rockové hudby. O produkci na „Danzig III: How The Gods Kill“  se postaral sám Glenn Danzig, aby byla deska záhy ještě koprodukována jejich velkým propagátorem Rickem Rubinem. Materiál se vyznačoval zvýrazněním kontrastů. Jestliže kapela měla v minulosti potřebu zapsat se přímočarou rockovou dusárnou, zde to byl hned monster song („Dirty Black Summer“), pakliže chtěla upoutat temnou balad Více

05.07.2018Diskuse (2)Stray

DANZIG - Danzig II: Lucifuge

Druhá deska DANZIG dle očekávání pokračovala v rozvíjení temného odkazu prvotiny a ještě více prohloubila bluesový fundament souboru seslaného na zem samotným peklem. Materiál nakonec vznikal ve třech kalifornských studiích v průběhu celé sezóny 1989/90 a byl podroben důkladné přípravě před vydáním u Def American, kde si mezi tím soubor upevnil svou pozici jednoho z žhavých metalových artiklů této žánrově nesvázané stáje. Produkce Ricka Rubina rovněž doznala několika nápadných změn, takže skladby na „Danzig II: Lucifuge“ nakonec vyznívaly j Více

03.07.2018Diskuse (1)Stray

DANZIG - Danzig

Jak známo, u vzniku DANZIG stál v roce 1986 producent Rick Rubin, který po jednom z koncertů kapely SAMHAIN přiměl zpěváka Glenna Danziga (vlastním jménem Glenn Allen Anzalone), aby začal budovat zcela nový hvězdný band a na kostrbatě se rozjíždějící undergroundový projekt zapomněl. Těžko říct, jaké temné vibrace přiměly samorostlého pěvce, aby Rickovu vizi vzal vážně.  Obdivovatel Elvise Presleyho a fanoušek komiksů a hororových propriet tak brzy odsoudil své SAMHAIN k zániku. Každopádně s Glennem to nebylo jednoduché již v& Více