Boomer Space

 

 

SODOM - Tapping The Vein

Ano, v roce 1992 kapela toužila především navázat na přetrženou nit a vrátit svému jménu zvuk z časů Pomerančového agenta. Opět u SPV/Steamhammer vydaná deska „Tapping The Vein“ představuje návrat SODOM k vysokorychlostnímu thrash/death nářezu, přesně takovému, jaký kapela produkovala v dobách svého neoslavovanějšího počinu „Agent Orange“. Němci tak v rychlém sledu zareagovali na ohlasy na ne úplně pochopené album „Better Off Dead“ z roku 1990, prostřednictvím kterého toužili, již s novým kytaristou Michaelem Hoffmannem ve svém středu Více


23.07.2018Diskuse (10)Stray

 

SODOM - Better Off Dead

Skvělý výsledek a pozitivní ohlasy na album „Agent Orange“ se brzy na fungování kapely SODOM projevily. Kytarista Frank „Blackfire“ Gosdzik byl však hned na počátku roku 1990 zlanařen věhlasnějšími kolegy od KREATOR, kterým tou dobou zrovna haprovala pozice sólového kytaristy, odkud byl krátce před tím vyhozen Tritze. Na uvolněné místo u SODOM byl brzy dosazen Michael Hoffmann, jehož kytara byla do té doby k slyšení třeba na poslední desce ASSASSIN („Interstellar Experience“) a ten měl dle mnohých úspěšné období trojky z Gelsenkirchenu prodl Více


21.07.2018Diskuse (7)Stray

 

SODOM - Agent Orange

U příležitosti současného návratu kdysi dávno vzývaného a oslavovaného kytaristy Franka Blackfirea do sestavy SODOM jsem se rozhodl připomenout nejen jeden z nejdůležitějších milníků tehdejšího západoněmeckého thrash metalu, ale rovněž i jedno z nejoblíbenějších alb, která v tehdejším Československu formovala vkus metalové omladiny na sklonku osmdesátých a na počátku devadesátých let. V roce 1989 (a posléze i ve „svobodném“ ročníku 1990) se „Agent Orange“ od Gelserkirchenského tria nalézal na samotném vrcholu Více


19.07.2018Diskuse (25)Stray

 

EXORCIZPHOBIA - About Us Without Us

Tuzemská úderka EXORCIZPHOBIA, jak známo, reprezentuje thrashmetalové podhoubí. Již dvakrát jsem s nimi měl tu čest, co se týče koncertních akcí. Zažil jsem je během předskakování EXODUS, před zhruba třemi lety v Brně, a pak také tuším jednou na Brutal Assaultu. Kapela se rovněž na chvíli mihla v jednom z dílů dokumentu „Kmeny“ mapujícím současné subkultury u nás. Vždy jsem je bral za ortodoxní představitele thrash metalu, takže jsem se dosud „ako si neponáhlil“ do prozkoumávání také jejich nahrávek. Vždyť proč by se měl někdo Více


17.07.2018Diskuse (2)Stray

 

CATASTROFY - Besnota

Počúvať slovenských thrasherov CATASTROFY, ako chrlia vo svižnom tempe svoj maratón besných slov na podkladě strhujúceho a zo štúdia Shaark velmi dobre a ostro ozvučaného moshinga, všetké tie divoké riffy a besné rytmy, bol pre mňa neskutočně intenzívny záber na zmysle. Čo si budeme povedať? Je treba čítať! Tolko príbehov, situácií, problémov s inými ludmi, problémov k riešeniu, lebo riešiť sa musí a riešiť je treba už len z toho dovodu, aby sa čosi v našej krajine riešilo, či? Naozaj, na ploche len Více


16.07.2018Diskuse (3)Stray

 

MARDUK - Viktoria

Kdo švédské MARDUK nějakou dobu sleduje, měl by mít docela jasnou představu o tom, co přinese jejich novinková deska. Dalo se očekávat, že zřejmě půjde o poznání méně velkolepou věc, než jakou představuje návratová deska „Northern Chaos Gods“ od norských strašidel z IMMORTAL. Určitá strohost a přímočarost byla vždy parketou MARDUK, stejně jako jste měli během poslechu jejich skladeb většinou pocit, že vypovídají cosi o událostech, které se v našem světě zkrátka dějí. S novým materiálem, který je mimochodem nazván po oblíbeném fotbalovém klubu z mé Více


12.07.2018Diskuse (8)Stray

 

IMMORTAL - Northern Chaos Gods

Dlouhých devět zim prošlo tajemnou zemí Blashyrkh, než se havraní skřehot strážců věčného ledu opět roznesl do hornaté krajiny. Ona prodleva však nedoznala své délky jen tak zbůhdarma a byla nutná pro obnovu všech příslušných sil, jaké pohání norské strašáky k jejich aktivitám. IMMORTAL byli dokonce nuceni se vypořádat s nejzásadnějším personálním rozkolem jejich dosavadní historie, kdy se jejich dlouholetý parťák Abbath rozhodl oddělit, aby krátce na to zahájil novou hudební kapitolu pod vlastním jménem. Zbylé duo Demonaz/ Horgh však pouze Více


10.07.2018Diskuse (21)Stray

 

DANZIG - Danzig 4

Poslední ze čtyř alb DANZIG nahraných pro American Recordings (v osmdesátých letech vydavatelství fungovalo pod názvem Def American) se vyznačovalo do té doby největší odvahou a touhou po experimentech. Přestože kapela stále naplňovala model temného a na blues orientovaného metalu, v celkovém vyznění docházelo k určitým dekorativním změnám, které zvuk kapely udělaly ještě tíživějším a šly ruku v ruce s dobovou módou a celkovým přitvrzením, zhutněním a potemněním soundu mnohých kapel. Tou hlavní vlastností byla určitá neučesanost až Více


08.07.2018Diskuse (1)Stray

 

DANZIG - Danzig III: How The Gods Kill

Na svém třetím albu DANZIG konečně využili veškerý potenciál a vytvořili své definitivní album, o kterém šlo říct, co skladba to naprostý klenot temné rockové hudby. O produkci na „Danzig III: How The Gods Kill“  se postaral sám Glenn Danzig, aby byla deska záhy ještě koprodukována jejich velkým propagátorem Rickem Rubinem. Materiál se vyznačoval zvýrazněním kontrastů. Jestliže kapela měla v minulosti potřebu zapsat se přímočarou rockovou dusárnou, zde to byl hned monster song („Dirty Black Summer“), pakliže chtěla upoutat temnou balad Více


05.07.2018Diskuse (2)Stray

 

DANZIG - Danzig II: Lucifuge

Druhá deska DANZIG dle očekávání pokračovala v rozvíjení temného odkazu prvotiny a ještě více prohloubila bluesový fundament souboru seslaného na zem samotným peklem. Materiál nakonec vznikal ve třech kalifornských studiích v průběhu celé sezóny 1989/90 a byl podroben důkladné přípravě před vydáním u Def American, kde si mezi tím soubor upevnil svou pozici jednoho z žhavých metalových artiklů této žánrově nesvázané stáje. Produkce Ricka Rubina rovněž doznala několika nápadných změn, takže skladby na „Danzig II: Lucifuge“ nakonec vyznívaly j Více


03.07.2018Diskuse (1)Stray

 

 


 

 

 

TOPlist