Boomer Space

 

 

EUROPE - Vězňové ráje (1987-1992) 2/3

Od roku 1986 platili EUROPE za naprosté superhvězdy hudebního mainstreamu a nevyhýbal se jich onen pověstný humbuk, který byl s podobným úspěchem spjatý. Pamatuji si matně, že na konci osmdesátých let snad nevyšlo jediné číslo časopisu pro teenagery, ve kterém by chyběla fotka této vlasaté usmívající se kapely. Jenže dostat se na vrchol je jedna věc a udržet se na něm, platí za věc zcela jinou, dost možná o hodně složitější, a tak kvintet z dnešního pohledu vnímá tento čas jako uvěznění v osidlech záludného show byznysu, kdy byli muzikanti prak Více


30.06.2016Diskuse (6)Stray

 

EUROPE - Odpočítávání k erupci (1979-1986) 1/3

Sepsat profil kapely, která mne kdysi dávno v dětství (jako úplně první) přivedla k rockové hudbě, protože svým největším hitem tnula i do řad něčím podobným nedotčených, byla od začátku jasná věc, na kterou jsem se hodně těšil. S odstupem času je zřejmé, že odkaz těchto Švédů stojí za víc, než jen mohlo někomu připadat při sledování všech těch hitparádových pozlátek, která rozehrála svou omamnou hru v průběhu  pro ně nebývale úspěšných osmdesátých let. Zde je tedy příběh. Na předměstí Stockholmu, v Upplands Väsby, byly na sklonku sedmdesátých let Více


29.06.2016Diskuse (11)Stray

 

LIZZY BORDEN - Démon za gilotinou (profil)

V jedné z encyklopedií britského metalového časopisu Kerrang se píše o LIZZY BORDEN jako o velmi zanícené partičce z Kalifornie, zrozené z heavymetalově hektické první poloviny osmdesátých let, vedené jakýmsi ostřapcovaným šaškem, užívajícím všemožné hororové propriety k umocnění dekadentního dojmu jejich show. Krví prosáklá kapela, jež si své jméno vypůjčila z americké historie, konkrétně od ústřední postavy jedné známé kriminální kauzy z konce devatenáctého století, naskočila v polovině osmdesátých let na tehdy oblíbenou vlnu hair-met Více


23.06.2016Diskuse (12)Stray

 

KEEL - Když excentrismus nestačí (profil)

Když se krátce po své bezejmenné debutové desce v roce 1983 rozpadla kalifornská metalová kapela STEELER (neplést s německou kapelou totožného jména z druhé poloviny osmdesátých let, ze které vzešel kytarista Axel Rudi Pell), rozhodl se zpěvák Ron Keel okamžitě zahájit existenci vlastní kapely, v názvu navíc zaštítěné svým netradičním příjmením. Z amerických STEELER tehdy mnohé zaujal zejména mladý švédský kytarista Yngwie J.Malmsteen, jehož rozhodnutí rozjet rovněž vlastní sólovou dráhu posléze způsobilo jejich rozchod. Ron Keel coby poměrně zají Více


06.05.2016Diskuse (8)Stray

 

W.A.S.P. - Pouze vyšším silám navzdory (2002-2016) 4/4

Navzdory skutečnosti, že W.A.S.P. po roce 2000 poměrně často měnili vydavatele svých nahrávek, působili velmi stabilním a koncertně aktivním dojmem, což potvrzují nespočetná vystoupení, které kapela v této době absolvovala na našem území, což v devadesátých letech a dříve nebylo vůbec pravidlem, protože až do roku 2005 se žádný koncert těchto legendárních metalových Američanů na našem území neuskutečnil. Mezi roky 2001- 2009 navíc Blackie najel na velmi pravidelný režim nahrávání řadových alb a přestože již měla kapela svůj styl dávno vypil Více


03.05.2016Diskuse (2)Stray

 

W.A.S.P. - Úklady z hlubin pekelných (1997-2001) 3/4

S nástupem nových temných amerických formací jako NINE INCH NAILS, TOOL, KORN nebo MARILYN MANSON, které za Atlantikem svým dekadentním přístupem rozvířily stojaté vody tvrdé hudby poloviny devadesátých let, usoudil i Blackie Lawless, že by bylo konečně záhodno vystrčit hlavu na světlo s novými sděleními. Na začátku roku 1997 přeci jen uběhlo již skoro pět let, co stál naposled v rámci W.A.S.P. na pódiu. Zmíněné nové hvězdy zámořské scény, které mu učarovaly jak svou originální tvorbou, tak i vizuálním provedením svých koncertů, v  Více


01.05.2016Diskuse (1)Stray

 

W.A.S.P. - Chmurný svět rockového dekadenta (1988-1996) 2/4

Na sklonku osmdesátých let si W.A.S.P. udržují stále pozice čelních představitelů kalifornské heavymetalové vlny, byť již nejsou zas až tolik v centru pozornosti, neboť se mezi tím vyrojila celá řada komerčně úspěšných, méně kontroverzních a naopak společensky více přijatelných vlasovitých bandů, které spolehlivě zastaly úlohu nositelů praporce celé scény – šlo o kapely jako BON JOVI, POISON, CINDERELLA nebo SKID ROW. Blackie Lawless v té době usuzuje, že bude potřeba konečně jít směrem serióznějšího muzikantství, a tak se nejen zvuk, ale i o Více


28.04.2016Diskuse (2)Stray

 

W.A.S.P. - Tortura co nikdy neskončí (1982-1987) 1/4

Charismatický Blackie Lawless patří ještě dnes mezi nejvýraznější zjevy oné heavymetalové scény z Kalifornie, která slavila největší úspěchy v průběhu osmdesátých let. Jako velmi ambiciózní člověk, muzikant, který už jako dvacetiletý toužil stůj co stůj se na pódiích prosadit, byl v sedmdesátých letech nucen stát se na pár let hudebním světoběžníkem, a tak na velmi krátkou dobu působil u jedné z pozdních sestav newyorských zhýralců NEW YORK DOLLS, aby posléze v Kalifornii stál u zrodu kultovní formace LONDON, posl Více


25.04.2016Diskuse (8)Stray

 

WHITE LION - Když pýcha předchází pád (profil)

Brooklynští WHITE LION patřili zejména v osmdesátých letech po muzikantské stránce a v oblasti glam-metalu k tomu nejlepšímu. Kapela vedená dánským přistěhovalcem WHITE LION (proboha, kolik jich v té Americe ještě je? Lars Ulrich, King Diamond,...) Mikem Trampem by se dala opravdu bez větších pochybností zařadit do kategorie těch s visačkou „pro holky“, neb ve své době k onomu dělení prostě docházelo a WHITE LION představovali 100% záruku sladkobolných rockových popěvků s naléhavým Trampovým hlasem a vyšperkovanými refrény, které byly Více


24.04.2016Diskuse (9)Stray

 

LOUDNESS - Hrom zahřměl na východě (profil)

Když se na počátku osmdesátých let dala v jiho-japonské metropoli Ósace dohromady heavymetalová kapela LOUDNESS, nikdo by se tenkrát nenadál, že to sebranka ovlivněná západními vzory, a po celou dobu existence vedená talentovaným šestistrunným ďáblem Akirou Takasakim, dotáhne doslova a do písmene ke třiceti řadovým deskám a k pozici jediné metalové kapely ze Země vycházejícího slunce, která se kdy dokázala alespoň na pár let prosadit ve Spojených státech amerických a všeobecně v anglo-americkém světě. Došlo k tomu mezi roky 1984-1992, přičemž první č Více


23.04.2016Diskuse (9)Stray

 

 


 

 

 

TOPlist