Last Hardrock Outsider

Vložit příspěvek
Jméno
E-Mail

Text příspěvku

 

1 2 3

 

Bluejamie65
14.04.2017 22:16

urban legends: https://www.youtube.com/watch?v=LyoYH_Um-DY sakra, kdo najde Anguse a Stevieho v první řadě??????

 

Stray
15.02.2017 19:40

Bluejamie: Jsem zvědav. Únosné už tu bylo ledacos. Uvidíme.

 

Bluejamie65
15.02.2017 19:31

To Stray: Dnes vecer poslu clanek o paradoxnosti pozitivni mythologie, ale nevim jestli je to únosne

 

Bluejamie65
30.12.2016 22:57

cinematic-symfo-kapel = ani Italům bys to neodpustil???

 

Mocky04.07.2016 20:19

Úroveň Sparku posledního desetiletí demonstrujou jeho obálky. To samozřejmě nemění nic na věci že ho kupuju pravidelně a kupovat budu. Vlastně jen proto, že jsem fanatickej sběratel všeho co se týká metalu. Na druhou stranu mi to dává možnosť otevřeně říkat co si o jeho úrovni myslím...já když vidím report z poslechu ze studia (vesměs Nightwish, Gamma, Ray, Sabaton, Powerwolf, dosaďte si to svoje..) tak je mi jasné, že konstruktivní kritika tam asi nebude...ale měl bys na sobě popracovat, Strayi :)

 

Bluejamie65
31.05.2016 17:42

Pozice původně celý svět ovládajících sedmi major labels (dnes jich je zřejmě ještě míň) oslabená díky internetu je jen variantou známé otázky, co bylo dřív slepice, nebo vejce.

 

Bluejamie65
31.05.2016 17:15

Ale primárně nešlo o to, zda jde o kvalitu nebo nekvalitu, šlo o to, že cenzorský zásah prováděný v jistém konkrétním čase mého dětství vydavateli za nesvobodného totáče měl na mě totožný dopad jako cenzorský zásah provedený v konkrétním časé mého dospívání vydavateli za svobodného kapsáče. Že nešlo o bezvýznamnou kapelu nebo o komerčně neúspěšnou kapelu je jasné jednak z dobových prodejních čísel, jednak z poměrně velkolepě pojatého komplexního znovuvydání remasterů po roce 2005 - Capitol Music/EMI určitě není bezvýznamný vydavatel. Ale drobčit kolem 1 kapely znamená odvádět pozornost od merita věci, to jest od toho, že aplikovat podobné distribuční(ale znemožnění distribuce konkrétních cd jen proto, že jsme z postkomunistických zemí prostě bylo jen jinak motivovanou cenzurou) kousky i v souvislosti s cenovou politikou se ve svém konečném důsledku major labelům nevyplatilo. Nebyl jsem sám, kdo alba zakázaná v devadesátých letech získal jako polské, ukrajinské či bulharské "originály" a znovu jsem nebyl sám, kdo si po 30 přečtení té hlášky pomyslel, tak si v tom BMG s tou minimální patnáctidolarovou objednávkou naserte, já si to teda stáhnu:-)

 

Louža
31.05.2016 13:50

Valič : A tak je to správné. Tvůj přístup mi přijde objektivně kvalitní :-)

 

Valič
31.05.2016 13:34

Louža: Já zuřím málokdy a pokud ano, tak rozhodně ne kvůli podobným prkotinám. :-) Chtěl jsem pouze upozornit na to, že ti Eloy nebyli jako příklad obskurní zapomenuté komerčně neúspěšné kapely zvoleni zrovna nejlépe. Já se do podobných diskusí pouštím nerad, protože jsem přesvědčený, že nějaká objektivní "kvalita" hudby se prostě určit nedá. Já celý život poslouchám pouze to, co se mi líbí, a nikdy jsem neřešil, jestli ty kapely kromě mě poslouchá pouze deset "psychoušů" nebo deset milionů "normálních" lidí. :-)

 

Louža
31.05.2016 12:46

Valič : V podstatě jsi si odpověděl sám. 5. místo je relativní. Když vyloučíš zavádějící matematiku, tak to co skutečně něco vypovídá je počet hodnotících což je u prvních tří v řádu několika tisíců u Eloy v řádu několika více stovek (což je na proarchive fajn výsledek, ne že ne). Kdyby je skutečně hodnotily tři tisícovky lidí, byli by Eloy opravdu pátí? Jinak nic proti nim ani kapelám pro psychouše. Taky mám pár svých oblíbenců kteří moc neprorazili a já si jejich hudbu užívám. Prostě jen říkám, že mají méně místa na slunci než jiné slavnější kapely a je to objektivně správně. I když ty subjektivně budeš asi zuřit :-)

 

Valič
31.05.2016 12:25

Pod pojmem "hudba pro pár psychoušů" si představím spíš tohle: https://www.youtube.com/watch?v=hh2yGKN6DKs

 

Valič
31.05.2016 12:06

Louža: Do podobných diskusí se v poslední době nezapojuji, jen bych chtěl reagovat na označení Eloy za zapomenutou kapelu pro pár psychoušů. Samozřejmě se nikdy nejednalo o nějaké superhvězdy, ale fanoušky žánru jsou některé jejich desky dodnes hodně vysoce hodnocené, viz třeba páté místo v žebříčku nejlepších space rockových alb na Prog Archives: http://www.progarchives.com/top-prog-albums.asp?ssubgenres=15&salbumtypes=1&syears=&scountries=&sminratings=0&smaxratings=0&sminavgratings=0&smaxresults=100&x=80&y=11 Kapela vydala od roku 1969 sedmnáct studiových alb a jak píše Bluejamie65, většina z nich byla i relativně komerčně úspěšná (minimálně v rámci Německa).

 

Louža
31.05.2016 11:04

Bluejamie65 : To co popisuješ je samozřejmě haluz nejhrubšího zrna. Hudební průmysl nebyl nikdy ideální a vždycky se hodně podřizoval penězům, což způsobovalo podobné distribuční finty co tu popisuješ. Ale obecně si stojím za tím, že jak velké labely tak i zmasírované časopisy mají na světě své místo. Internet jejich pozici ale hodně oslabil, což přineslo výhodu "všelijaké hudby pro všechny". Na druhou stranu to způsobilo odliv peněz ze segmentu. Kapely se přirozeně začaly živit prací, čili koncertování, což s sebou nese jistá pozitiva i negativa.... prostě doba se změnila. Snad k lepšímu. Snažím se jen říct, že většina kapel s třiceti fanouškovskou základnou, kteří by za ní dali život nejsou tak geniální a nepostradatelné, jak si jejich příznivci myslí. To major labels věděli a proto scénu uměle deformovaly. Z jejich rozumu vzniklo hodně legend, které mi třeba na dnešní přeplněné a svým způsobem internetem ožebračené scéně chybí.

 

Bluejamie65
30.05.2016 21:38

Páni v oblecích mají vždycky pravdu, ať za totáče nebo teď. Ale není to tím, že by pravda byla na jejich straně:-)

 

Bluejamie65
30.05.2016 19:45

to Stray + Louža Každý má na to svůj názor, dá se na to vzpomínat subjektivně - já jsem vzpomínal na realitu devadesátých let, kdy jsem byl hodně aktivní v nakupování:-) to znamená na to, že při objednávání cd se objevovalo u velkého množství kanonických kapel následující heslo: this album is not for sale outside the US(nebo nějaké její další obdoby). Byla to strašně depresivní hláška, protože na internetu už byly katalogy GEffenu a BMG dostupné u nás i přímo (tzn bez přetlumočení našimi zasilkovkami a obchody) a bylo velmi zřetelně vidět, co si mohl koupit Američan a na co jsem já neměl nárok navzdory tomu, že jsem byl ochoten platit za každé cd čtvrtinu výplaty. Řešil jsem to tak, že jsem objednávky posílal bratrovi, který byl tehdy na stáži na university of ohio a nechal si je nejdřív poslat na svou adresu a pak teprve mně. Objektivnějším pohledem pak je to, že na konci první desítky let třetího tisíciletí byl program zařazení alb z řady segmentů populární a rockové hudby do midprizes rozšířen i na Českou republiku a tím pádem je dnes cd, u kterých by se mohla objevit výše uvedená hláška, naprosto minimální počet a navíc se ta cd objevují až v násobně příznivější cenové relaci. Tzn. dnes se s podobným až cenzorsky laděným výběrovým tlakem asi nesetkáváme, nicméně ten tlak existoval (a dosvědčily by to vydavatelé a obchodníci z devadesátých let - s nimiž byly besedy zveřejněné např v Rock a popu z té doby) právě v té chvíli, kdy jsem nejvíce chtěl nakupovat. Ad Eloy malé vysvětlení - fanklub se odkazoval na oficiální prodejní čísla a ta byla v Německu v letech vydání jednotlivých alb několikrát srovnatelná se soudobými alby Genesis a Pink Floyd. Když usiloval o reedice arumentoval předobjednávkami a nepomohlo nic. Sám Trh ale určil právo na život - po roce 2005 Capitol téměř kompletně vydal remastery alb Eloy. Mně osobně na Eloy záleželo velmi mnoho, proto mě taky ta situace zajímala, navíc se odehrála v souvislosti s nimi až mystická událost, jejíž podstata je naznačena zde: http://kamil-tom.webnode.cz/news/miluji-necekana-mystika-opakujicich-se-setkani/ Tady si neodpustím rýpnutí spojené s letopočtem 2005 je to rok kdy úspěch maličkých vydavatelství jako Sun City Records, Eonian Records, F.N.A. Records, Demon Doll Records, Perris Records přinutil i major labels vrátit se k vydávání hard rocku a klasického metalu??????:-)

 

Louža
30.05.2016 17:13

Budu trochu v opozici, ale oni ti pánové v oblecích mají dost často pravdu. Konec konců jejich primárním cílem je vydělat a ať už se to někomu líbí o tom co je populární a co ne rozhoduje masa. Oni jí to jen servírují. Celou dekádu po roce 2000 jsem strávil aktivním poslechem mladých a neznámých kapel. Hledal jsem si svoje talenty a pár jich objevil. Po deseti letech jsem ohlédl a vyšlo mi, že drtivou většinu z toho bych časem objevil tak jako tak. Našel jsem asi jen tři kapely které bych s největší pravděpodobností minul. Tři kapely za dekádu splašek a průměrností, kterým jsem si vypláchl hlavu. To není dobrej fauf. Zastávám tezi, že kvalitní hudba se zkrátka vždy prosadí. Je jen otázkou času jak rychle. Kravaťáci ten proces urcyhlí nebo zbrzdí. Ale pokud je kapela odsouzena k zapomnění, stane se to tak jako tak. Hudba pro pár psychoušů jakou patrně produkovali Eloy může být sice fajn, ale trh sám určí její právo na život. Většinou dost správě. Vždyť kdo je v hudbě nejlepší? - Ten kdo se nejvíc líbí.

 

Bluejamie65
28.05.2016 15:35

To DarthArt+Stray: No a když jde o apokalypsu, tak je dobrý poslechnout si i Prof. Mgr. Miroslava Bártu, Dr. ten to má z první ruky. Jezdil jsem tam proto, že jsem jako dítě a student žil v Hořicích v Podkrkonoší, čili nasedl jsem v HK na rychlík do Liberce a za necelou hodinu přestoupil na lokálku Liberec-Varnsdorf, která má zastávky i na německé straně hranice(Dave Clark Five) + na cesty na polské trhy taky vzpomínám (Budgie - If Brittania a The best of MUD:-). Jo jo naplnila se moudrost kdo chce moc, ten nakonec nemá nic. Taky hrálo roli to, že podcenili úpornost a nezdolnost lidí z postkomunistických zemí, nevěděli, že u nás museli lidi celá léta při shánění muziky překonávat nejen přehradu ceny ale i další nástrahy a nejednou se nahánět s policajtama. Řeči protipirátských unijníků pak v Čechách byly vysloveně komický. Na druhou stranu nesouhlasím úplně s tím, že jediným motivem třeba Čechů bylo ušetřit prachy. Já jsem to bral taky jako útok na mou svobodu vybírat si to, co chci poslouchat. Připadalo mi, že není až takový rozdíl mezi pány v oblecích a odznáčkem KSČ na klopě, kteří rozhodovali o tom, co se u nás ze zahraničí vydá a nevydá a spoustu věcí drželi mimo náš dosah, a mezi pány v oblecích a s diamantovou sponou na klopě, kteří rozhodovali o tom, co bude nebo nebude "vyřazeno z katalogu" a spoustu věci drželi dostupné jen pro občany USA. Mrkněte sem: http://kamil-tom.webnode.cz/news/kdo-stahuje-je-socka-a-trotl/

 

DarthArt
28.05.2016 01:27

Na Robejškovi se shodnem :) Výborný je taky etnograf Mnislav Zelený nebo Václav Cílek.

 

Stray
27.05.2016 23:15

Ad Robejšek - vždycky když se dívám na nějakej rozhovor s ním, tak mám tendenci občasně pronášet sousloví "přesně tak, vynikající názory" :-)

 

Meresz
27.05.2016 23:12

A pri DVD/Bluray spomeňme neustále snahy o nové a nové ochrany proti kopírovaniu, protipirátske varovania a podobné sračky, ktoré v konečnom dôsledku obťažujú nie pirátov, ale tých čo si filmy poctivo kupujú. A tie skurvené firmy to nie a nie pochopiť :)

 

1 2 3

 




 

 

 

TOPlist