IN THIS MOMENT - Black Widow

Americká kapela IN THIS MOMENT, kterou vede blonďatá šelma Maria Brink, není žádným novým objevem na scéně, zvlášť pak za podmínek, kdy se ke svému aktuálnímu statusu hitparádové komety propracovávala celé desetiletí a sice prostřednictvím svých čtyř řadových alb. To letošní (páté v pořadí a právě v těchto dnech vydané) nakonec dostalo název „Black Widow“. Jeho úkol je jasně daný, nahrávka by totiž konečně měla dlouhodobou snahu skupiny o dobytí příček nejvyšších zúročit. Samotné album je tak nakonec velmi typickou ukázkou americké metalové produkce poslední dekády, útočící přímočarými songy na co nejširší posluchačskou základnu a vzhledem k modernímu vyznění tohoto materiálu i typickou prací Kevina Churka, specialisty na digitálně vycizelovaný sound, chytlavost a posluchačskou nenáročnost. Ve všech písních se mísí zejména rockový feeling s dobře poslouchatelnými motivy, které jsou lehce dochuceny industriálním vyzněním, přesně jak tomu bylo třeba zrovna u poslední sólové desky Ozzyho Osbournea, kterou má právě Churko také na svědomí.

Ve své podstatě IN THIS MOMENT naprosto v ničem nevybočují ze struktury komerční metalové hudby, jaká se za Oceánem poslouchá již od konce devadesátých let. Svým způsobem zde nacházím shodné body s tvorbou třeba Roba Zombieho na sólové dráze, ovšem logicky je k mání ingredience tak trochu připomínající EVANESCENCE, ale třeba i MARILYN MANSON. Hlasově je sice Maria zřejmě nejblíže k německé divošce Sandře Nasic z GUANO APES, ovšem v jejím případě to neznamená žádné přehnané kopírování, jen mám pocit, že je hlasově (a asi nejen hlasově) skutečně vynikajícím způsobem vybavenou frontmankou se silným hlasem a opravdu velkým rozsahem. Jen je trochu škoda, že hudba právě této kapely tak často skřípe pod nánosem všemožných klišé, jaké se k nám ze Spojených států valí už velkou řadu let.

V současnosti velmi preferovaní IN THIS MOMENT zkrátka berou odevšad a nelze o nich v žádném případě říci, že by si vypěstovali nějaký svůj originální hudební jazyk. Když totiž všechny výše zmíněné rockové a metalové interprety zmixujete s chytlavými hity, podobnými třeba takové Lady GaGa, budete zjevně nejblíže k tomu, co vás zde čeká. Ovšem podobně nenáročný „glamour“ ve vyznění metalových skladeb není vůbec na škodu. Zejména je totiž třeba uznat, kolik opravdu dobrých a nanejvýš líbivých songů, opatřených mocným hlasem hlavní protagonistky, se na novince nachází. Skutečně nejde o ojedinělá čísla, ale deska má švih od začátku až do svého konce. Ať už jde o přímočaré rockové vypalovačky s decentním nádechem popu a softy industrialu jako „Sex Metal Barbie“, „Dirty Pretty“ a „Black Widow“, nebo majestátnější vály typu „Sex Hallucination“, „Sick Like Me“ a „The Fighter“, je zde co poslouchat. Právě v těchto rozepjatějších pomalých kusech je největší síla IN THIS MOMENT. Prostě příjemná hitová deska pro odlehčený poslech a bez nutnosti dostávat při něm mozkové závity do obrátek. Pokud se vykašlete na touhu po originalitě, pak celá řada z těchto songů může jen a pouze bavit.