HEADSPACE - All That You Fear Is Gone

Před nedávnem jsem na stránky Crazy Diamond přivedl profil britských metalových progresivistů THRESHOLD. S jejich celoživotní etapou bylo několikrát spjato i jméno Damiana Wilsona. Tento velice charismatický, nadaný a vokálně neskutečně zdatný shouter, není v hudebním světě spojen pouze s účinkováním na několika jejich albech, ale před nedávnem se mimo své další projekty zařadil i po bok klávesáka Adama Wakemana, který sestavil projekt/kapelu HEADSPACE a do svého středu hledal vhodného kandidáta na pěvecký post.

Adam je synem velice známého a uznávaného Ricka Wakemana, kterého aktivity kdysi dovedly až mezi smetánku hvězdných YES, s nimiž v sedmdesátých letech stvořil jejich nejlepší hudební díla. I Adam se podobně jako jeho starší bratr Oliver potatil a po svých epizodních rolích u Ozzyho Osbournea, či BLACK SABBATH, založil kapelu vlastní. Do ní vedle již zmiňovaného Damiana pozval i další známou tvář, a sice Lee Pomeroye (IT BITES) na basu, kytaru velice funkčně a svěže obhospodařuje Pete Rinaldi a bicí si vzal na svá bedra Richard Brook, respektive u dvojky Adam Falkner.

HEADSPACE předvádí na obou dosud vydaných nosičích v čem je jejich největší síla. Jde o velice sympatický, robustní, přesto zdatně hravý a svěží progresivní metal, v němž dokážou všichni instrumentalisté naplno zúročit jak své dlouholeté skladatelské a aranžérské zkušenosti, tak výtečné hráčské výkony. Přesto, že ani jedna z desek nepřináší nějakou výraznou hudební revoluci, či snad nový pohled na to, jak hrát technicky vyšperkovanou metalovou muziku, nelze jim upřít podstatnou upřímnost projevu, lidskou uvěřitelnost i určité, i když ne závratně velké překročení klasického rámce pro takto koncipovanou hudbu. Nadstandardní hráčské výkony jsou podloženy velkou dávkou intenzivní energie i velice plastického začlenění výrazných kytarových rifů ve prospěch celé nahrávky tak, aby neztrácela sílu a skrze dlouhou časovou náročnost jí nepadal před koncem dojezdu řetěz.

Jak první kolekce „I Am Anonymous“, tak především druhá deska „All That You Fear Is Gone“, jsou malinko zapomenutými a nenápadnými výtvory, patřící další z velkých nadějí progresivní metalové větve současnosti, kapele HEADSPACE. Pokud jejich projekci ještě neznáte a po stylově podobných THRESHOLD se vám večer spokojeně usíná, nemohu Vám jejich nahrávky než doporučit. Vyzkoušejte a možná nebudete podobně jako já (těch pár vysolených stovek za obě desky) litovat.