HATEBREED - The Concrete Confessional

Dost možná není dnes v ranku tvrdého přímočarého metalu a hardcoru ideálnější kapely pro jedince bouchající se v prsa skrze postoje poctivosti a nezlomné angažovanosti do sociálně zaměřených témat. HATEBREED znovu dokazují, jak zdravě nastartovaným bandem jsou, což jim už mnoho let vynáší plusové body, zejména co se týče koncertů. Na těch to ostatně pod pódiem i na něm vždy vřelo a nejinak tomu bude i letos, protože tahle bortička předsudků a konzervatizmu své postoje dokáže zapracovat do skladeb pěkně zpříma a nekompromisně, tedy tak, že mají jejich tříminutové songy, vždy ukotvené maximální racionalitou názorového podhoubí, velkou nakažlivost a dokáží hnout se sebevětším davem. Jejich dvacetiletá dráha nejsou žádné skoky popularity a velké průlomy, ale soustředěná práce, během které si kapela stále rozšiřuje dnes již nemalou fanouškovskou základnu po krůčcích. Pokud jste jim tedy podlehli už před deseti lety, novinka „The Concrete Confessional“ vás určitě potěší, stále jsou to ti samí vitální bijci vedení Jamiem Jastou, všestranným chlapíkem, jehož aktivity přesahují rámec hudební scény.

Sevřená, výtečně šlapající a tvrdá deska reprezentuje to nejlepší ze současného pojetí zaoceánského hardcoru a groove metalu. Nabušený band předkládá desku, která obsahuje další nezanedbatelnou porci agrese, je na ní však poznat ona zkušenost, kterou po mnoha letech tato kapela oplývá, a tak je vše vysoustruženo s rozmyslem a skladby plné riffů se dobře poslouchají, protože u HATEBREED má vše svůj řád. V tomto prvotřídním stroji na hněv už není žádné místo na nějaké experimentování, přímočaré rubačky mají jasné poslání, a sice takové, kterému se dostane zadostiučinění ve chvíli, kdy band vyrazí na turné. Nerozbitná deska navíc vlastní neskutečně pevný a semknutý zvuk, přesně jak kapela ukazuje ve své nejlepší skladbě „In The Walls“ a jak vyžaduje aktuální doba. Nejsem žádným sběratelem jejich hudby ani die-hard fanouškem, ale v případě možnosti vidět jejich set na nějakém tvrdě metalovém festivalu, určitě nebudu váhat. Dobrá práce.