HARDCORE SUPERSTAR - C´mon Take On Me

Je celkem zajímavé sledovat postupný vývoj tvorby švédských sleaze rockerů HARDCORE SUPERSTAR, počínaje jejich nezapomenutelnou punk rockovou šlehou „Bad Sneakers And A Piňa Colada“, až po současné více stadiónové songy. Období garážového buřičství mají patrně seveřané již dávno za sebou a s přibývajícími záseky jdou neochvějně směrem dražších produkcí a studiově vysekanějšího materiálu, který by měl dokázat, že mají na to, oslovit o něco širší fanouškovskou základnu. A to aniž by se kapela zřekla své původní vize. Tedy tvořit světově konkurenceschopnou sleaze metalovou hudbu, stavící vše dle nejlepších tradic věhlasné kalifornské školy osmdesátých let, tedy jak na melodických a rázně vypjatých refrénech, tak na prvotřídní instrumentaci. Novinka značí hned několik věcí, jednak si při jejím poslechu lze uvědomit (stejně jako u několika předchozích alb) opravdu velký skladatelský talent této kapely, protože ta již poněkolikáté dokazuje (kdy vlastně ne?), že patent na výrazné hitovky v tom nejlepším slova smyslu, a za druhé je zde patrné určité ustálení na bombastičtější stadiónové poloze.

Novinka má stejně jako téměř každé jejich předešlé album co říci a baví od začátku do konce. Hlas Jocke Berga působí znovu jako pořádně rozjetá siréna a jeho nakřáplá poloha udivuje tentokrát nejen v energických vypalovačkách, ale rovněž i ve dvojici vcelku zdařilých balad („Stranger Of Mine“ a „Long Time No See“). Skladatelský potenciál bubeníka a šéfa kapely Magnuse Addeho Andreassona je jak už jsem výše zmínil dobře znám, ani tentokrát nic neponechal náhodě a složil velmi silnou sérii songů. Za sebe tedy musím říct, že nemám vyložený problém s žádnou skladbou, ovšem za ty úplně nejlepší považuji tuto čtveřici - „Dead Man´s Shoes“, „Because Of You“, „One More Minute“ nebo titulní hymna. Kytara Vica Zina (ten do kapely přišel před nějakými šesti lety z řad stylově spřízněných CRAZY LIXX) je opět velmi nabroušená a jeho mistrovská sóla dodávají skladbám na údernosti a taktéž přinášejí do alba to správně namachrované koření. HARDCORE SUPERSTAR ani tentokrát neklesli do sféry laciných odrhovaček, právě naopak. S každým dalším a dospělejším albem jsou sice blíže  rockovému mainstreamu, ale zároveň jejich songy tak nějak mohutní a jsou aranžérsky dodělanější.

Ještě nevím zdali je novinka jejich vrcholným dílem, na to jí poslouchám ještě příliš krátce a zároveň mám velmi vřelý vztah k hromadě starších nahrávek, protože kapelu sleduji od roku 2000, každopádně se „C´mon Take On Me“ zařadí mezi velmi povedené rockové desky letošního roku. Současnost dává za pravdu zejména těm, kteří již před třinácti lety zvěstovali těmto Švédům zářnou budoucnost ( mimo jiné i Lemmy Kilmister) – HARDCORE SUPERSTAR jsou totiž už nějaký ten pátek opravdu velkou kapelou.