EXUMER - The Raging Tides

Nová nahrávka od německých veteránů EXUMER je příkladným vzorkem nářezového metalu osmdesátých let a zdůvodněním, proč všichni ti, kteří nikdy nepodlehli kouzlu thrash metalu v jeho otevřenějších a širších souvislostech, mají tento styl navždy spojen s monotónním mlácením hlavou, s metalovou formou bez špetky nadhledu a bez nějaké více obohacující hudebnosti. Kapela, která vešla ve známost v polovině osmdesátých let albem „Possessed By Fire“, vrhá na pulty po čtvrtstoletí spánku už svou druhou návratovou desku, která je v rámci mantinelů staré školy, agresivního riffingu, štěkavého vokálu a veškerého nasazení do songů vloženého, udělána dobře. Jenže téhle kapele stále chybí jakákoliv nadstavba a vlastní osobité prvky, které by je mohli zviditelnit na delší než jen několikaletý úsek. Tahle deska totiž nemá šanci upoutat nikoho jiného než jen thrash fanatiky vyžívající se v pozdním sběru všech stylových artefaktů. EXUMER se sice daří být agresivní, drtit bezhlavě vše kolem sebe a lámat odpůrcům kosti, ale co je to platné, když má posluchač problém rozeznat jednu skladbu od druhé, natož aby zjistil, že ho to vlastně i trochu baví poslouchat. Tohle je zkrátka thrash dělaný pouze pro thrash, protože jak se může z  pojetí EXUMER zdát naprosto logické – thrashe není nikdy dost. Tahle kapela prostě od začátku kašle na jakýkoliv hudební vývoj a já jim jejich stoický klídek uprostřed thrashového chlíva velice rád dopřeji. Hezkých, poctivých a zcela zaslouženě maximálních 50%.