DYING FETUS - Wrong One To Fuck With

Ten název je prostě boží. A k tomu ten obal. Chtě nechtě se mi vybavila filmová řezničina „Machete“ od Roberta Rodrigueze s božským Dannym Trejem v hlavní roli. Tam taky chtěli vyjebat s tím nepravým. A jak to dopadlo, ví každý, kdo tuhle láskyplnou poctu osmdesátkovým béčkovým brakům viděl. S DYING FETUS je to má podobně, až na to, že tohle není žádný „camp“, nýbrž poctivá áčková řezničina. Úder přímo na komoru, ovšem v brilantním technickém provedení. Mívám občas problém s technicko-deathmetalovými kapelami, jejichž hudba je příliš matematická, akademicky chladná. Forma občas přebíjí obsah, a když se po třech-čtyřech posleších vzpamatujete z náletu instrumentální brilance, zjistíte, že pod povrchem je trestuhodně prázdno. U novinky DYING FETUS ale nic takového nehrozí, jejich kompoziční schopnosti jsou mimo pochybnosti. Šílené technické pasáže, z nichž se točí hlava, prostřihávají chytlavými groovy momenty, v nichž zaznívají reminiscence nejen na old school death, ale i thrash. Díky tomuhle nenásilnému a do celku citlivě zakomponovanému přístupu je „Wrong One To Fuck With“ albem, které se hrdě hlásí ke svým kořenům a zároveň hledí nekompromisně vpřed.

Jednotlivé skladby jsou natlakované množstvím nápadů, změn rytmů, ale vše působí organicky, přehledně a logicky. DYING FETUS se nepředvádějí, technicky složitá hudba z nich tryská zcela přirozeně a výsledkem je hutná a výživná porce, která udivuje nejen nelidsky dokonalým provedením – i když ty kopáky ve „Fallacy“ jsou podle mě stopro triggerované – ale uchvacuje i jakýmsi poctivě zemitým přístupem k věci. Někde v druhém plánu je cítit pot, krev a pach spáleného masa. A co je vůbec nejdůležitější, ve všech skladbách jsou umně zakomponovány okamžiky, které se vyjeví až po dalších a dalších přehráních. Zprvu si spokojeně pokyvujete hlavou nad perfektně odvedeným, ale nijak překvapujícím tech-deathem, ale po mnoha pečlivých posleších zjistíte, že se před vámi zas a znovu otevírají prostory, kterých jste si dosud nevšimli. Těch zákrut, odboček, stop-timů, nečekaných přemostění je tam tolik, že máte na mnoho večerů co zkoumat. Zvuk alba je zvonivě kovový, průrazný, majestátní. Prostě znamenitě odvedená práce, která překonává svého předchůdce „Reign Supreme“.