BLACK LIGHT BURNS - The Moment You Realize You´re Going To Fall

Extravagantní kytarista LIMP BIZKIT již několik let odbíhá k projektu BLACK LIGHT BURNS, se kterým prozkoumává území spíše industriálních oblastí rockové hudby. Na sklonku loňské sezóny vyšla jeho bokovce druhá řadová deska, kde se Borland představuje jako osoba zapálená do hraní si s umělými zvuky a studiové činnosti obecně. Nejvýraznější inspirací jsou mu totiž hlavně Reznorovi NINE INCH NAILS. Oni vlastně BLB tuhle kultovní formaci celkem připomínají, a to nejen díky podobné zvukové stylizaci (přes nejrůznější krabičky deformované kytary nebo kovově chladné bicí). Hlavní aktér je totiž Reznorovi hlasově podobný - jeho civilně pojatý frázovaný zpěv, který mnohem více deklamuje, než aby opravdu zpíval, vám bude určitě povědomý. Z toho vyplývá, že BLACK LIGHT BURNS si s originalitou příliš netykají. Nejsou sice vyloženou kopírkou zmíněné slavnější formace, na to jim chybí lepší písničky, jen se zaobírají něčím, co už tu v trochu lepším a původnějším provedení bylo.

Pokud máte tedy chuť na nějaký temný a patřičně jedovatý rock poměrně výrazně ovlivněný industriálem z devadesátých let, a to hlavně po vzoru NINE INCH NAILS, můžete klidně po Borlandových BLACK LIGHT BURNS sáhnout, ale dle mého názoru je jejich materiál až zbytečně jednolitý, zaházený zvukovým harampádím a hlavně, táhne se stejně těžkopádně jako kolona vozíků plně naložených železným šrotem do vrat sto let staré ocelárny. Pokud BLB hrají svižněji, dají se ustát, ale jakmile začne to jejich rozvláčnělé manýristické dusno, připadáte si jak umouněný horník, škrábající se po metrech ven ze zborcené šachty a doufáte v zázrak. Zkrátka a dobře, kapele zatím chybí nosné skladby a hlavně hity, které by byly hned napoprvé oddělitelné od ostatních položek. Novinka „The Moment You Realize You´re Going To Fall“ zatím působí jako obstojný industriální soundtrack pro ty rockové fanoušky, jenž si libují v hudbě, která zvukově vychází z prostředí zasaženého těžkým průmyslem