AUGUST EVE - Party For Wallflowers EP

Přiznám se, že hudbu s ženským hlasem nevyhledávám. Občas sice narazím na zajímavé věci, ale opravdu oblíbenou zpěvačku nemám. Proto mě doslova šokovalo, když jsem nedávno čirou náhodou narazil na EP neznámé umělkyně a zcela mě její hudba pohltila. Dobře, nebylo to čirou náhodou a zase tak neznámá postava to také není, alespoň pro mě. K mini-desce jsem se dostal díky propagaci mnou, v poslední době, často zmiňovaného Richieho Kotzena. Důvod je poměrně prostý, August Eve je totiž Kotzenova dcera, kterou znalci jistě znají z občasného vystupování se svým otcem, kde podávala velmi sympatické výkony za mikrofonem. Věřte mi ale, že zde to je úplně jiná úroveň. Kromě samotné hudby je pro mě fascinující hlavně skutečnost, že August je pouhých sedmnáct let, což by asi po poslechu nahrávky tipoval málokdo. Tady opravdu platí, že jablko nepadá daleko od stromu. Složit písně, udělat si produkci a všechno odzpívat s tak vyzrálým hlasem, je v dnešní době opravdu výjimečná záležitost a je to ten stejný macho styl, kterým se prezentuje sám mistr Richie. I když se jedná o čtyřpísňové EP, které si můžete poslechnout pouze prostřednictvím Soundcloud, cítím potřebu nebo snad nutnost se o tom zmínit, protože August Eve na mne působí jako zjevení. Abych to tedy vzal popořadě, z toho co vím, tak August hraje na piano, které tvoří základní kostru hned tří písní, a předpokládám, že zbylé nástroje, tedy bicí, akustická kytara a baskytara nebudou rovněž prací nikoho dalšího. Dostáváme tak v podstatě velmi odlehčený rock, který má v každé písni jinou náladu. Zatímco první „Heart Of Gold“ je plnohodnotný rock, který by mohl oslovit nejvíce lidí, troufnu si říct, že to nejlepší přichází až ve třetí „What You Want“. Pomalá ukolébavka s podmanivým hlasem odhaluje, jak talentovaná August je, a fakt, že utáhne celou píseň jen s doprovodem piana, značí v poslední „Ghost“ již pomyslnou třešničku.

Byl bych nerad, kdyby to vyznělo jako euforické šílenství, ale dlouho jsem neslyšel něco, co bych objevil vlastně jen tak mimochodem a měl jsem chuť na plnohodnotnou dlouhohrající desku. Ono je vlastně strašně těžké hodnotit debutový počin začínajícího muzikanta, navíc s tak nízkým věkem. Má za sebou stín legendárního hudebníka, který určitě nestál stranou, ale při poslechu se nemůžu zbavit dojmu, že August jde trochu jiným směrem a do budoucna by z ní mohla být zajímavá alternativa k Richieho muzice nebo dokonce významná postava v hudební branži, ten potenciál tu určitě je.