ANDREW WATT - Ghost In My Head (EP)

CALIFORNIA BREED jsou pryč. Působivé rockové trio v čele s neotřesitelným Glennem Hughes mělo jepičí život, ale zanechalo za sebou jednu výraznou desku, ale také kytaristu, kterého je třeba brát na vědomí. Sice jsem zaregistroval i názory, že Andrew Watt není podle některých hoden hrát s takovým velikánem jako je Hughes a jeho kytara je nevýrazná a nezajímavá, ale s tím se dá jen velmi těžko souhlasit. Celkem jasně se o Wattových schopnostech může každý přesvědčit prostřednictvím nově vydaného EP, čítajícího čtyři písně. Andrew není pouze zdatným kytaristou, ale je to ten typ multi-instrumentalisty, který se dokáže chopit jakéhokoliv nástroje. Navíc dostal do vínku správný vzbouřenecký hlas. Na první dojem může působit jako tuctový, ale když si vezmu, kdo všechno se dnes nazývá zpěvákem, je pro mě spojení zpívající kytarista naprosto v pořádku. Těch třináct minut obsahuje tak intenzivní nával energie, že se po vzpamatování zmůžete tak maximálně na myšlenku, kde je sakra zbytek? Nenechte se zmást bluesovým startem v „High“, pomalý začátek je bohatě nahrazen kytarovými vyhrávkami a následně sólem, které jasně respektuje pravidlo melodie nad sjížděním hmatníku. Prostě taková zeppelinovská pocta KISS. Glenn Hughes dobře věděl, po čem jde, vždyť teprve čtyřiadvacetiletý Američan v prvním singlu „Ghost In My Head“ stvořil prvotřídní hit. Funkový rytmus v „Runaway“ má zase na svědomí Chad Smith z RED HOT CHILLI PEPPERS, který mladíkovi ochotně vypomohl v začátcích. Obecně vzato nám Andrew Watt předkládá klasický rock respektující tradice, ale vše je zde oblečeno do moderního kabátku.

Mám pocit, že nám tu vyrůstá osobnost, u které je třeba být na pozoru. Z klipů lze zhlédnout značné machistické sklony a to je super. Rockovou ikonou se nikdy nestane ulízlý elegán s nažehlenou košilí. Celá ochutnávka je dostupná zdarma, tak neváhejte a poslouchejte, já chci totiž slyšet víc. Andrew má zeširoka otevřené dveře k zajímavým hostům a rozhodně má co říct, přestože zůstal na všechno sám.