ANDI DERIS AND THE BAD BANKERS - Million-Dollar Haircuts On Ten-Cent Heads

Frontman německých heavy metalových legend z HELLOWEEN, Andi Deris, měl vždy svým hudebním cítěním velmi blízko ke klasické hard rockové hudbě, určitě tedy mnohem blíž než kterýkoliv z jeho spoluhráčů z řad Dýní. To je ostatně známo již od dob, kdy před dvaceti a více lety působil u PINK CREAM 69. Kapely, která na počátku devadesátých let platila za nadějné hard rockové dobyvatele většiny dívčích srdcí. Potvrzoval to ostatně vždy i v průběhu svého, dnes již dvacetiletého působení u HELLOWEEN, kdy vnášel častokrát do jejich tvorby svůj nemalý skladatelský potenciál a tudíž byl zodpovědný za nejednu odlehčenou pop metalovou či hard rockovou hymnu, která navíc přispěla k navýšení stylové různorodosti, ale i chytlavého písňového potenciálu, této německé metalové úderky.

Svá první sólová alba „Come In From The Rain“ a „Done With Mirrors“ nahrál již na sklonku devadesátých let. Obě znamenala potvrzení známého, a sice, že Andi Deris platí za hitmakera a jeho srdce tepe po klasicky rockový mustr. Třetí sólovka „Million-Dollar Haircuts On Ten-Cent Heads“ vyšla až na sklonku roku 2013, tedy po nějakých čtrnácti letech od té předešlé. Jde o materiál, kterým se Deris svému hudebnímu cítění v žádném případě nezpronevěřuje a už vůbec ne fanouškovským představám o něm jako o velmi obstojném skladateli a především rockerovi, jehož potenciál nevězí jen v jednom žánru.

Z počátku mne sice překvapila poměrně strohá kolovrátková odříkávačka „Cock“, ale od druhé skladby  jsem již věděl, že je všechno na svých místech, takže obvyklý hymnický hard rock, prostřednictvím kterého Deris zaujal již na prvních dvou sólovkách, ovšem i na prvních albech výše zmíněných PINK CREAM 69. Stěžejní skladbou alba je zřejmě song „Blind“, ovšem položek s hitovým potenciálem je zde mnohem více – zaujme táhlá a poměrně ponurá „Who I Am“, ale i skladby jako „Will We Ever Change“, „EnAmoria“ a „The Last Days Of Rain“, kterým sice patří pocitovější rozjezdy, ale ovšem i výrazná refrénová vyústění. Je zde i několik balad, ovšem ne zas až tolik povedených jako tomu bylo v minulosti. V tomto ohledu se Andi drží trochu zpátky. Ovšem z celkového pohledu jde o velmi obstojnou sbírku, která přináší pestrou paletu skladeb reprezentujících tohoto výrazného interpreta.