ALTITUDES AND ATTITUDE - Altitudes And Attitude EP

I v dnešní době plné bočních projektů, které často vyústí v regulérní „superskupiny“, vznikl projekt, který je zajímavý už jen tím, že je tvořen pouze dvojicí baskytaristů. Tím prvním je Frank Bello, jehož domovskou kapelou jsou ANTHRAX a druhým David Ellefson z MEGADETH. Oba patří k metalové špičce ve svém oboru, snad jen s tím rozdílem, že Frank drtí svoji baskytaru prsty a David trsátkem. Těžko říct, co je přesně vedlo k založení takového projektu, možná touha vymanit se ze stínu zpěváků a kytaristů jejich mateřských kapel, možná touha složit něco, kde by nebyli nikým limitováni. Každopádně MEGADETH i ANTHRAX jsou dvě metalové stálice a prakticky polovina velké thrashmetalové čtyřky. A to zmiňuji především proto, že Frank a David se znají už přes třicet let a jsou dobrými přáteli. Pokud tedy jejich projekt něco spojuje, tak je to přátelství a láska k hudbě.

Jak mohou vzniknout písně spojením dvou baskytaristů? Jednoduše, Frank obstaral zpěv a společně s Davidem se postarali o všechny kytary. Za bicí si sedl jistý Jeff Friedl. Ostatně David se podílí na různých projektech už několik let a dokonce snad čím dál častěji, takže zkušenosti i v těchto situacích jsou podchycené už v plenkách. Samotné debutové EP obsahuje tři písně, jejichž základ vznikl během baskytarových workshopů, které Frank a David společně pořádali.

Hned první skladba „Booze And Cigarettes“ reprezentuje směřování celé desky. Jde především o písně, které mají silný refrén a jsou prostě jen o trochu více vyšperkované baskytarami. Inspirace k této věci byla pro Franka velmi emotivní a je věnována jeho zesnulé babičce, která celý život nepila ani nekouřila, a když onemocněla rakovinou a nastoupila na chemoterapii, tak jí Frank řekl: „No tak babi, je na čase sehnat si chlast a cigarety a začít si užívat!“ Silné téma, ze kterého vznikl pozitivní text. Svou písničkovost dokazuje hned druhý kousek - „Tell The World“. Atmosferická balada, ve které vynikne příjemný Frankův hlas, rázem je potenciální hit na světě. Minialbum uzavírá svižná metalová úderka „Here Again“, ve které si zahostoval Ozzyho dvorní sekerník Gus G. Skoro to vypadá, jakoby pánové potřebovali schopného kytaristu do kontrastu všech těch svých baskytarových sólíček.

Jediným problémem je délka nahrávky, která překročí zhruba  pouze dvanáct minut, což je věčná škoda, když jsou písně tak chytlavé. Na druhou stranu je EP snadno dostupné za bezmála 80 Kč na iTunes. Možná, že to celé byl tedy záměr, protože příští rok má vyjít další minialbum a trochu to na mě působí jako nový způsob distribuce hudby po vzoru třeba takových DOWN.