AIVN´S NAKED TRIO - Aivn´s Naked Trio

Brněnská groovy rocková formace AIVN´S NAKED TRIO, která před časem vzešla z řad dlouhou dobu nadějných ANNIE´S TRIP, přesněji řečeno, jejich hlavní mozek, kytarista a šéf je právě tím pojítkem mezi oběma zmíněnými kapelami. Jestliže právě ANNIE´S TRIP vyznávali tradiční hodnoty americké hardrockové školy, vycházející z bytelných bluesových základů a kladli tudíž důraz na výraznou kytaru, rovněž barvitým způsobem koketující se styly, vycházející jinak spíše z černošského prostředí - funky a soul, v tomtéž pokračuje i nynější tříčlenná sestava, která právě letos na jaře vydala své debutové album.

Pokud budete čekat zábavový hard rock ukuchtěný na způsob výrazných melodických refrénů a všeobecně známé hitové platformy, budete na velkém omylu. Kapela sice operuje v teritoriu tradičních rockových hodnot, ale má daleko k nějaké uchlácholené senilitě, tykající si s jadrným bigbeatem, za jaký se hard rock považuje ve zdejším prostředí. Párply a Uriáše nečekejte! Je jasné, že pro AIVN´S NAKED TRIO je (stejně jako pro celou řadu jejich potencionálních vzorů ze scény za oceánem) podstatný zejména základ ve stylech vycházejících spíše z rytmicky silných základů a barvitého instrumentálního pojetí, prim ovšem znovu hraje dovádivá Aivnova kytara, která je ústředním pojítkem mezi všemi skladbami.

Patrná jsou opět ovlivnění tvorbou velkých kapel jako třeba MR.BIG a EXTREME, nebo rovněž produkcí, kterou se vždy vykazoval bývalý kytarista GUNS N´ROSES, tedy Slash. Mám na mysli, jak jeho působení v projektech SNAKEPIT nebo VELVET REVOLVER, tak současnou sólovou dráhu, kdy se spojil s vynikajícím Mylesem Kennedym v THE CONSPIRATORS. Zpěv bych zas pro změnu přirovnal k pronikavému projevu Andrewa Stockdalea z řad australských WOLFMOTHER. Všechny tyto význačné formace dozajista souzní právě s tvorbou brněnských a ti pak z tradičních hodnot bluesem šmrnclého zaoceánského rocku vytvářejí vlastní genetické kódy a tudíž platí v tuzemsku za jednu z nejopravdovějších kapel, vyznávajících tento hudební jazyk. O instrumentálních kvalitách zde nemůže být žádných pochyb, a tak pokud jste fanoušky právě všech výše zmíněných kapel, budou se vám velmi pravděpodobně líbit právě i AIVN´S NAKED TRIO, kteří letos na jaře ukuchtili zajímavou kolekci, skládající se z deseti vyrovnaných skladeb. Počínání kapely je mi velmi sympatické, protože je zřejmé, že jde o hudebníky, kteří vědí co chtějí hrát, a jak to celé nastylizovat a hlavně, kteří hrají to, co skutečně cítí a čím žijí, nikoliv to, co zrovna všude kolem frčí.