AIRBOURNE - Black Dog Barking

Australští AIRBOURNE jsou více než cokoliv jiného pokračovateli odkazu jejich slavných krajanů z AC/DC. Na své třetí desce potvrzují, že lze být ovlivněn hudbou těchto legend a zároveň působit svěže, mladě a pln života. Skutečnost, že se jedná o rock´n´roll ctící pevně dané mantinely, s jakými vešlo ve známost v sedmdesátých letech právě elektrické komando, mne v tomto případě vůbec nevadí, protože AIRBOURNE mají daleko k nějaké stařecké rozklepanosti nebo senilitě. Naopak. Jejich alba zní velmi odlehčeně, dravě a po zvukové stránce rovněž i současně. Vypalovačky bratří O´Keeffeů a jejich dalších dvou spoluhráčů se díky nemalé dávce optimismu poslouchají vyloženě sami. Je poznat, že se jedná o hudbou dělanou s chutí. Třetí nahrávka „Black Dog Barking“ je vyloženě nabušena práskavými kytarovými riffy a chytlavými songy, co vrcholí v typicky hulákacích refrénech. Ostatně stejně jako v případě předchozích dvou nahrávek – tedy „Runnin´Wild“ a „No Guts.No Glory.“ dostáváme rockovou sadu, co se zkrátka řítí, nestaví a prostě bezvýhradně baví.

Nemá zde cenu srovnávat tyto čerstvé třicátníky z AIRBOURNE s legendou, která vládla pódiím ještě v dobách, kdy členové této party ještě nebyli ani na světě. Vždyť každý dobře ví, že AC/DC patří mezi nejsilnější živě se prezentující kapely vůbec, navíc mající za sebou nepřeberné množství celosvětově oblíbených vypalovaček a nesmrtelných alb, které v mnoha případech postupem času doslova zlidověly. Jsem však rád, že dnes odkaz těchto legend rozvíjí někdo, kdo je jen slepě nekopíruje a do své hudby přináší současný feeling a hromadu mladé energie – je pravda, že ve výsledku platí AIRBOURNE za tak trochu zpěvnější, zvukově američtější (hair metal z Kalifornie) a o malinko více „melody“ kapelu a to je právě ten prvek, díky kterému jejich hudbu neházím do stejného koše se  zastaralými (přehnaně bluesovými) plagiátory bez vlastní fantazie. Je jasné, že AC/DC jsou jenom jedni, ale chci jenom říci, že ani s těmito jejich krajany nemám zkrátka žádný problém.