ADRENALINE MOB - Dearly Departed

Američtí rockeři se po roce připomínají s novou nahrávkou, kterou dávají jasně najevo, že i přes personální obměny zůstává jejich tvrdé jádro stabilní. Velký kytarový talent Mike Orlando z New Yorku a zpěvák od SYMPHONY X Russel Allen si stále hrají svůj sabbatovský styl naroubovaný na moderní hard rock, u kterého hraje naprostý prim Orlandova kytara. V jeho podání zní i klasické sólo značně odlišně a není tak divu, že před několika lety upoutal i takového veterána, jakým je Mike Portnoy k založení ADRENALINE MOB. Ten si ale po nabubnování debutu a odehrání celosvětového turné sbalil fidlátka a zaměřil se zase na jinou bandu. V roce 2013 tak do sestavy nastoupil A.J.Pero, dlouholetý bubeník TWISTED SISTER. Bohužel v těchto dnech zemřel, stalo se tak během turné v autobuse, kdy ho jeho spoluhráči už neprobudili ze spánku.

V podstatě lze přejít rovnou k věci, protože novinka plní podobnou funkci, jako „Coverta“ pro debut „Omerta“. Jedná se totiž o kolekci coverů, různých bonusů a písní v akustickém podání. Rozhodně bych to ale nenazval taháním peněz z fanoušků, protože celé EP se velmi příjemně poslouchá a jak jsem řekl, Orlandův kytarový cit a nadlidská rychlost pravačky jsou nadmíru výjimečné. Z názvu alba vyplývá, že jeho ústřední skladba je patrně nejvýraznějším singlem z druhé řadovky „Men Of Honor“, takže si zde můžeme poslechnout její lehce upravenou verzi pro rádia, zde zkrácenou o půl minuty. Věc, jejíž smysl jsem nikdy plně nepochopil. Dále zde máme bonusový song „Gets You Through The Night“, což je jediná zbrusu nová věc, kterou dříve mohli slyšet pouze Japonci. Každopádně píseň je sama o sobě spíše průměrná. Osobně jsem si užil spíše akustické verze písní „Crystal Clear“, „Angel Sky“ a „All the Line“. Russel Allen je totiž svým hlasovým projevem ideálním kandidátem i pro klidnější polohy. Ze čtyř coverů se povedla hlavně předělávka od QUEEN „Till Your Mother Down“ a Sabbathovský „Medley“. Sečteno podtrženo je tohle dlouhohrající EP (téměř třičtvrtě hodiny) velmi příjemné na poslech. Příští rok bychom se tak mohli dočkat regulérní řadovky.